تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۲۴۶۴۴

بهره‌برداری از ۵ شرکت بزرگ‌مقیاس حمل بار در کشور

‌می‌متالز - مقام مسوول سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از بهره‌برداری ۵ شرکت حمل‌ونقل بزرگ‌مقیاس در بخش جابجایی کالا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین دغاغله اظهار کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس هوشمند به ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌ها در آبان ماه ۹۸ تاکنون، ۵ شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند در بخش حمل ونقل جاده‌ای مجوز فعالیت دریافت کرده و بهره برداری از آن‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های حمل ونقل با پروانه فعالیت حمل و نقل سراسری می‌توانند یا از طریق اخذ مجوز توامان بازارگاه الکترونیکی حمل بار و یا از طریق امضای تفاهم نامه با بازارگاه الکترونیکی حمل بار و احراز سایر شرایط دستورالعمل یادشده، مجوز فعالیت حمل و نقل هوشمند اخذ کنند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا با اشاره به مزیت‌های راه اندازی شرکت‌های هوشمند افزود:بهره برداری از مرکز مدیریت و کنترل هوشمند ناوگان جاده‌ای، الزام به پرداخت الکترونیک کرایه راننده به مجرد رسید شدن کالا در مقصد، افزایش میزان عملکرد و بهره وری ناوگان بکارگرفته شده توسط شرکت، کاهش واسطه گری و دلالی در حمل‌و‌نقل کالا، سهولت دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق این شرکت‌ها، کاهش بروکراسی اداری و وسعت عمل بیشتر در فعالیت شرکت‌های حمل و نقل هوشمند نسبت به شرکت‌های حمل و نقل سراسری موجود و همچنین تقویت فعالیت لجستیکی در چرخه حمل و نقل از جمله این مزیت‌هاست.

دغاغله یادآور شد: تحقق موارد فوق الاشاره نقش بسزایی در جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و در نتیجه کاهش نارضایتی آن‌ها و همچنین مدیریت بهینه فرآیند حمل بار، خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری از افزایش متقاضیان واجدین شرایط بهره برداری از شرکت‌های یاد شده، بیان کرد: با توجه به قابلیت‌های پیش بینی شده برای شرکت‌های مذکور از طریق تلفیق بازارگاه و شرکت حمل و نقل، متقاضیان حمل بار و صاحبان کالا می‌توانند با مراجعه به سایت و یا از طریق اپلیکیشن اختصاصی هریک از شرکت‌های دارای مجوز بزرگ مقیاس هوشمند آن شرکت، نسبت به ثبت درخواست خود و أخذ ناوگان مورد نیاز اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده