تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۲۲
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۲۴۷۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بورس امروز ۸شهریور ۱۴۰۰

‌می‌متالز - بازار سهام دیروز روند صعودی و متعادلی را داشت، اما در پایان با افت دو هزار واحدی شاخص کل به کار خود پایان داد. حالا با توجه به احتمال شکل‌گیری عرضه روند بازار امروز به نظر کارشناسان چگونه خواهد بود؟

به گزارش می‌متالز، علی صادقین، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سهام در یک ماه آینده گفت: در حال حاضر فاکتور اعتماد و ورود پول به بازار تثبیت شده است. به نظر می‌رسد با استقرار دولت تا حدودی اصلاح نرخ ارز را خواهیم داشت به همین دلیل رشد شتابان بورس کند خواهد شد و ترمز بازار کشیده می‌شود.

وی افزود: به لحاظ بنیادی عبور شاخص از محدده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در یک ماه آینده سخت خواهد بود. فاکتور‌های بنیادی مهم دیگری همچون نرخ‌های جهانی، نرخ ارز، فروش ریالی و مقداری شرکت‌ها در رسیدن شاخص به این محدوده تاثیر مهمی را دارند

وی در این باره تشریح کرد: دسترسی شاخص به محدوده ۱٫۸ میلیون واحد تا یک ماه آینده سخت خواهد بود، اما احتمالا تا آخر سال به این محدوده برسد.

وی درباره تاثیر برجام بر بازار سهام گفت: اگر فضای مذاکرات به سمت تواقف و افت ارزش دلار پیش رفت، رشد شاخص سخت خواهد بود، اما اگر به سمت برجام حرکت نکنیم، انتظازات تورمی رشد کنند و دلار سقف قبلی خود را ببیند شاخص بورس هم رشد خود را خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده