تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۲۵۰۰۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۲۶۰۰ واحد مسکن محرومان استان فارس ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: بنا است که در یک ماه آینده ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محرومان در سطح استان به بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، محمد بذرافشان بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ نیک‌اندیشی اظهارداشت: در شرایط کنونی و با تمام مشکلات اقتصادی و کرونا مردم نیک‌اندیش استان کمیته امداد را تنها نگذاشتند و در زمینه‌های پرداخت زکات، صدقات و اکرام ایتام کمک کردند، به گونه‌ای که این استان در حوزه مشارکت‌های مردمی رتبه برتر کشوری را دارد.

بذرافشان با اشاره به عملکرد این نهاد حمایتی در سال گذشته گفت: مجموع تعداد فعالیت‌های عمرانی کمیته امداد در سال گذشته به ۵ هزار فعالیت رسیده و پیش‌بینی این است که در همین راستا در یک ماه آینده، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محرومان را در سطح استان به بهره‌برداری برسانیم و تلاش می‌کنیم امسال و سال آینده ۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی هم برای نیازمندان احداث کنیم.

بذرافشان به فعالیت‌های اشتغال زایی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که منجر به درآمدزایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه این نهاد حمایتی ۸۲۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبار اشتغال داشته است، گفت: به طور کلی ۱۰ درصد از اعتبار کل کشور به اشتغال استان فارس تخصیص یافته و در همین راستا سال قبل بیش از ۳۰ هزار متر مربع اجرای طرح‌های گلخانه‌ای با هدف اشتغال مددجویان استان داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین به توزیع جهیزیه میان زوج‌های نیازمند نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده، سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه توزیع کردیم و بعد از ماه محرم و صفر نیز تا ۱۵۰۰ سری جهیزیه را میان زوج‌های جوان توزیع خواهیم کرد.

بذرافشان تصریح کرد: همچنین در مسیر ایجاد اشتغال مددجویان، حدود یک هزار واحد پنل خورشیدی به آن‌ها واگذار کردیم؛ میانگین درآمد مربوط به هر پنل، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده که از محل کسب این درآمد می‌توان برای خودکفایی مددجویان اقدام کرد.

وی با اشاره به میزان پرداخت صدقات از سوی مردم فارس اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و صدقات در ۵ ماهه نخست امسال، ۱۰ میلیارد تومان مردم فارس صدقه پرداخت کردند و در زکات نیز ۵۷ میلیارد تومان که به طور کلی مردم فارس در این زمینه برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب کرده‌اند.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری، گفت: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری نیز از برنامه‌های خوب کمیته امداد استان بوده که در این زمینه مقام اول کشور را داریم.

وی به فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه ولایت هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز به کار این صندوق تا به امروز ۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت کردیم که به صورت میانگین این تسهیلات به ۷۷ هزار نفر پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده