تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۲۶۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های کرمان

‌می‌متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ما در استان کرمان بیش از ۵ هزار تعاونی فعال داریم که بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه تعاون ایجاد شده که نزدیک ۵ درصد شاغلین استان را شامل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رضا اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته تعاون اظهارداشت: در برنامه پنجم کشور و قسمتی از برنامه ششم قرار بود سهم بخش تعاون در بخش اقتصادی کشور به ۲۵ درصد برسد و همچنین قرار بود در زمان واگذاری شرکت‌های دولتی، بخش تعاون نسبت به بخش خصوصی در اولویت قرار گیرند که متاسفانه طی چند سال گذشته این اتفاق رخ نداده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با رویکرد دولت جدید که توجه آن به قشر ضعیف جامعه است و همچنین وزیر تعاون یکی از اولویت‌های برنامه کاری خود را این قرار داده که ۲۵ درصد اقتصاد کشور به‌دست تعاونی‌ها باشد، اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد و تعاون به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسد.

وی عنوان کرد: ما در استان کرمان بیش از ۵ هزار تعاونی فعال داریم که بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه تعاون ایجاد شده که نزدیک ۵ درصد شاغلین استان را شامل می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: پیش‌بینی مالی ما از گردش مالی تعاونی‌ها در استان بین سه تا ۵ درصد است و تا رسیدن به ۲۵ درصد خیلی فاصله دارد.

وی افزود: بیشترین تعاونی‌هایی که در استان کرمان ثبت شده‌اند در حوزه کشاورزی است که طبیعی‌ست؛ زیرا ۳۴ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

اسماعیلی افزود: بیشترین اعضای ثبت شده در تعاونی‌ها مربوط به شهرستان کرمان با ۴۵ هزار نفر است و بعد شهرستان رفسنجان و سیرجان در مکان‌های بعدی قرار دارند و امیدواریم بقیه شهرستان‌های استان را در زمینه تعاونی‌ها رشد دهیم و به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری ثبتی در تعاونی‌های استان ۳۰۹ میلیارد ریال است، ابراز داشت: اتفاقات خوبی سال گذشته در تعاونی رخ داد و توانستیم مرکز نوآوری بخش تعاون را مصوب و افتتاح کنیم و جزء ۱۱ استان کشور باشیم که این مرکز در آنجا افتتاح شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این حوزه بیش از ۱۰۰میلیارد تومان از ماده ۵۲ اختصاص یافته است که این اتفاق بی‌نظیری است.

وی متذکر شد: برخی از تعاونی‌ها در زمینه اشتغال پایدار روستایی توانسته‌اند اعتبارات روستایی خوبی را جذب کنند.

منبع: ایکوپرس

عناوین برگزیده