تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۲۵۹۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ده هزار فرصت شغلی در هرمزگان ایجاد می‌کند

‌می‌متالز - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان از اجرایی شدن ۳۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی در هرمزگان خبر داد و گفت برای راه اندازی مجدد کارخانجات تا سقف ١٥ میلیارد تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، تا پایان سال جاری ۳۵۰۰ طرح توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در طول سال گذشته بیش از ۸۰۰ طرح توسط بنیاد برکت در سطح استان و در شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و میناب افتتاح و به بهره برداری رسیده است که عمده طرح‌ها مربوط به رسته‌های شغلی پرورش دام سبک و سنگین، کشاورزی، مشاغل فنی و خدماتی و کارگا‌های تولیدی و تولیدی پوشاک بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان گفت: بنیاد برکت برای سال جاری با اجرای این طرح‌های اشتغالزایی و ایجاد ۱۰۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق هدف و شهرستان‌های استان هرمزگان را در دستور کار قرار داده و این کار با همکاری تسهیلگران و مجریان استان درحال انجام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان بیان کرد: سقف اعطای تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی «طرح سحاب» بسته به نوع و اجرای طرح تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در رسته‌های شغلی کارگاه‌های تولیدی و خانگی خرد، صنایع تبدیلی و فراوری محصولات، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور، کشاورزی با اولویت کاشت گیاهان دارویی، فنی و خدماتی، صنایع دستی، کارگاه‌های اموزشی، فریلنسینگ (ازادکاری و دورکاری در بستراینترنت) و همچنین به صورت ویژه در مشاغل دانش بنیان و ابزی پروری امادگی اعطای تسهیلات را دارد.

دانشمند، درادامه اضافه کرد: تعدادی طرح محدود درسطح استان تحت عنوان مشاغل خانوادگی (کارگاه‌های خرد) و اعطای تسهیلات به صورت خانوادگی و همچنین برای طرح‌های بنگاه محور فعال، راکد، نیمه تعطیل جهت فعالیت مجدد، توسعه وهمچنین راه اندازی کارگاه‌ها و کارخانجات جدید با اولویت پشتیبانی طرح‌های اشتغالی بنیاد برکت و همچنین نیاز مردم منطقه، جهت تامین منابع اعتباری و سرمایه در گردش و بازگشت آن‌ها به عرصه فعالیت و تولید تاسقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات طبق شرایط اعلامی توسط بنیاد برکت پرداخت می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمام حضرت امام در هرمزگان تصریح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات را درقالب طرح سحاب مناطق هدف به طرح‌های کوچک وزودبازده و معیشت پایدار عنوان کرد.

دانشمند با بیان این‌که بر پایه تولید و اشتغال همه شاخص‌های زندگی ارتقاء پیدا می‌کند، گفت: در سایه تولید، درآمد خانوار افزایش می‌یابد و کیفیت زندگی بهبود خواهد یافت و همه باید در امر تولید اهتمام جدی و ویژه داشته باشند و به صورت جهادی تلاش کنند، چرا که با تولید می‌توان به رفع بیکاری و ایجاد درآمد پایدار اقدام کرد.

دانشمند گفت: همه حوزه‌های موجود در شهرستان‌ها باید از تسهیلات «سحاب» بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص پیشبرد اهداف تولید استفاده کنند.

وی افزود: بنیاد برکت بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال پایدار و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده