تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۲۵۹۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۰۰ درصدی تسهیلات پرداختی نظام بانکی به شرکت‌های دانش بنیان

‌می‌متالز - سرپرست اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تسهیلات پرداختی نظام بانکی به شرکت‌های دانش بنیان از سال ۹۸ تا ۹۹، به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرزاد دانشمندی در آیین تبادل تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل در اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور با هدف افزایش بودجه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی پرداختی‌های سال ۹۹ بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سال ۹۸ افزود: در نظام بانکی تلاش می‌کنیم از صنایع نوآور حمایت شود.

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در آیین تبادل تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل گفت: این بانک تاکنون ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۱ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است. وی با اشاره به اینکه مطالبات بانک تجارت از شرکت‌های دانش بنیان صفر است، ادامه داد: مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال برای تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته‌شده است.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از راه‌های قطع وابستگی به اقتصاد دنیا است، خاطرنشان کرد: خارج از توافق‌نامه‌ها، به دنبال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم و تاکنون نیز بیش از ۸۸ هزار میلیارد ریال به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده‌ایم.

حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از سوی بانک صادرات افزایش یافته است، اظهار داشت: هرگونه اعتبار و تسهیلاتی که از منابع صندوق نوآوری نزد بانک صادرات موجود است، پرداخت می‌شود.

وی افزود: اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از سوی بانک صادرات افزایش یافته است.

حسین مجاهدی، عضو هیات مدیره بانک آینده نیز گفت: از تجاری‌سازی نوآوری‌ها حمایت می‌شود. این بانک از کاربردی کردن دانش و تجاری‌سازی نوآوری‌ها حمایت می‌کند تا کشور شاهد جهش در اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق اهداف عالیه باشد.

اعتبارات حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در بودجه سال ۱۴۰۰ با امضای تفاهم نامه‌ای بین صندوق نوآوری و شکوفایی و چهار بانک عامل صادرات، تجارت، ملت و آینده از هزار به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

آیین تبادل تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری با بانک‌های عامل در اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با هدف اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش بنیان با حضور علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و محمدصادق خیاطیان و نصرالله جهانگرد از اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و سیدمحسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده