تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۲۲۶۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک صادرات اعلام کرد:

پرداخت وام ١١ میلیارد دلاری، برنامه افزایش تولید ناخالص داخلی و شعب جدید

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به پرداخت ١١ میلیارد دلار وام و تخصیص ٦٢ درصد به چرخه تولید از برنامه تولید ناخالص داخلی ١٠٠٠ میلیارد تومانی و راه اندازی شعب جدید با خدمات متفاوت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حجت اله صیدی در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس بانک صادرات گفت: این بانک ١١ میلیارد دلار تسهیلات پرداخت کرده که بالغ بر ٦٢ درصد به چرخه تولید اختصاص دارد. این تسهیلات به تامین مواد اولیه تا کالای نهایی، حمل و نقل، پخش، تامین و تدارکات، صنایع غذایی، آبزیان، کشاورزی و بخش‌های مرتبط پرداخت شده و ٢٠ درصد هم به بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی اختصاص یافت که طلب بانک از دولت به حساب می‌آید و به شکل خرید تضمینی گندم، ساخت مسکن روستایی و مواردی از این دست تخصیص یافته و به نوعی موجب تحریک تقاضای کل شده که در قالب خدمت به مردم تعریف شده است.

وی افزود: پرداخت جهت حمایت از سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و حمایت از کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا، اجرای طرح‌های عمرانی مانند سد سازی، بزرگراه‌ها و طرح‌های آب‌رسانی در استان‌های مختلف مشمول ماده ٥٦ قانون بودجه نیز از جمله این تسهیلات هستند که کار مردم را آسان می‌کند و در راستای خدمت به مردم توسط بانک صادرات پرداخت شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: بیش از ١٠ درصد از این تسهیلات، تکلیفی قرض‌الحسنه است که سودی برای بانک از محل آن‌ها مترتب نیست و برای وام ازدواج، ودیعه مسکن و سایر نیاز‌های ضروری پرداخت و همچنان موجب افزایش تقاضای کل می‌شود. توزیع تسهیلات بانک همه اقشار مردم را از وام‌های خرد تا صنایع بزرگ در برمی‌گیرد و در این میان نیاز‌های بازنشستگان نیز در قالب همکاری که با صندوق بازنشستگی کشوری و تولیدکنندگان بزرگ ایجاد شده، دنبال می‌شود.

صیدی با بیان اینکه بانک صادرات به بیش از ٢٠ میلیون مشتری فعال با بیش از ٣٠ میلیون حساب بانکی فعال خدمت ارائه می‌دهد، گفت: در این بانک پنج گروه مشتریان، کارکنان، سهامداران، نهاد‌های مدنی و بازنشستگان جایگاه ویژه دارند. بدون مشتریان فلسفه وجودی سازمان زیر سوال خواهد رفت. بانک در سراسر ایران بیش از ٢٠ هزار مشتری ١٠ ستاره دارد. همچنین دغدغه تمامی مدیران و کارکنان بانک ارائه خدمات با کیفیت و سریع به مردم است.

وی اضافه کرد: بانک ٨.٥ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را طی ٣.٥ سال جبران کرد و موفق شد بعد از شش سال سود بین سهامداران تقسیم کند. سود غیرعملیاتی استمرار و کیفیت ندارد، اما موفقیت در کسب سود عملیاتی موجب بالندگی و بقای بانک خواهد شد. برنامه بانک صادرات این است که با طرح‌های نوآورانه ارائه تسهیلات به چرخه تولید را بهبود ببخشد و با وجود تولیدکننده‌ها و کارآفرینان بزرگ نقدینگی و اعتبار را به سمت تولید هدایت کرده و در ادامه این مسیر، تولید ناخالص داخلی را به ١٠٠٠ میلیارد تومان برساند.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به تسهیلات خرد پرداخت شده، تصریح کرد: تلاش شده تا مردم برای دریافت این وام‌ها به شعب مراجعه نکنند. رشد زیادی در زمینه فناوری اطلاعات رقم خورده و کیف پول، همراه بانک و اپلیکیشن صاپ نیز در همین مسیر در اختیار مشتریان قرار گرفته است. روند ارتقای صاپ تا بهمن سال جاری دنبال خواهد شد تا سوپر اپلیکیشن صاپ برای ارائه خدمات متنوع ارائه شود. همچنین همزمان با میلاد حضرت علی، شعب جدید بانک با خدمات متفاوت راه‌اندازی خواهند شد.

صیدی با اشاره به رونمایی از والا کارت بانک صادرات برای مشتریان بزرگ توضیح داد: امروز از طریق سامانه شمس و نسخه بهینه شده صاپ، امکان تقاضا و دریافت تسهیلات فراهم شده که به دلیل الزام بانک مرکزی، مشتری باید حداقل یکبار برای احراز هویت به شعبه مراجعه کند و با توجه به اقدامات صورت گرفته، پرداخت تسهیلات مختلف و احراز هویت در یک زمان انجام خواهد شد. این مسیر برای نقش آفرینی در توسعه و اشتغال با جدیت دنبال خواهد شد. چراکه نهایت همه تلاش‌ها باید به اشتغال ختم شود و اشتغال نیز از مسیر تولید و کارآفرینی تحقق می‌یابد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده