تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۵۴۹
کد خبر: ۲۲۵۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت طلا و سکه امروز ۹شهریور / اونس جهانی به افزایش قیمت‌ها کمک کرد

‌می‌متالز - اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۸۱۸ دلار رسید و روند افزایشی را ثبت کرد؛ همین روند افزایشی طلای جهانی موجب افزایش قیمت طلا در بازار امروز سه‌شنبه شد.

به گزارش می‌متالز، در بازار امروز اونس جهانی طلا افزایش یافت و در بالاترین نرخ به ۱۸۱۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یک میلیون و ۱۷۳ هزار تومان اعلام شد.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید به کانال ۱۲ میلیون تومان برگشت، اما دچار نوسان قیمت شد و در حوالی ۱۲ میلیون تومان نوسان می‌کند.

نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شدند.

افزایش قیمت طلا و سکه امروز ۹شهریور / اونس جهانی به افزایش قیمت‌ها کمک کرد

قیمت سکه دیروز توانست یک بار دیگر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند و خود را نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومانی نگه دارد. به گفته فعالان، مقاومت نسبی سکه در برابر افت معنادار دلار به دلیل آن بود که معامله گران فلز گران بهای داخلی نسبت به روند طلای جهانی خوشبین هستند.

سکه‌بازان امیدوار بودند که در سومین روز هفته با تکیه بر افزایش بهای اونس طلا بتوانند در برابر افت دلار مقاومت کنند. با این حال، چنین اتفاقی حداقل تا ساعت ۴ بعدازظهر رخ نداد و فلز گران‌بهای داخلی در بازار‌های جهانی رشد معناداری را تجربه نکرد. این موضوع موجب شد اثر افت دلار بر سکه پررنگ‌تر شود و فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نزول کند. ساعت ۴ بعدازظهر دیروز سکه در بازار با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که ۱۱۰ هزار تومان پایین‌تر از روز یکشنبه بود.

سکه در صورتی که به روند نزولی خود ادامه دهد، ممکن است حمایت ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را نیز از دست بدهد. با این حال، برخی سکه‌بازان به برگشت قیمتی دلار خوش‌بین هستند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده