تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۴۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۲۵۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۹شهریور ۱۴۰۰ / قیمت سکه تحت تاثیر قیمت دلار

‌می‌متالز - اونس جهانی طلا در بازار دیروز با کاهش همراه بود و با توجه به کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه دیروز دوشنبه روند نزولی داشت. این روند قیمت‌ها کاهشی ادامه دارد؟

به گزارش می‌متالز، در شرایط کنونی برای سکه بازان حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی اهمیت زیادی دارد و در سوی مقاومتی بازار نیز محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اهمیت خود را از دست نداده است.

قیمت سکه دیروز توانست یک بار دیگر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند و خود را نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومانی نگه دارد. به گفته فعالان، مقاومت نسبی سکه در برابر افت معنادار دلار به دلیل آن بود که معامله گران فلز گران بهای داخلی نسبت به روند طلای جهانی خوشبین هستند.

سکه‌بازان امیدوار بودند که در سومین روز هفته با تکیه بر افزایش بهای اونس طلا بتوانند در برابر افت دلار مقاومت کنند. با این حال، چنین اتفاقی حداقل تا ساعت ۴ بعدازظهر رخ نداد و فلز گران‌بهای داخلی در بازار‌های جهانی رشد معناداری را تجربه نکرد. این موضوع موجب شد اثر افت دلار بر سکه پررنگ‌تر شود و فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نزول کند. ساعت ۴ بعدازظهر دیروز سکه در بازار با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که ۱۱۰ هزار تومان پایین‌تر از روز یکشنبه بود.

سکه در صورتی که به روند نزولی خود ادامه دهد، ممکن است حمایت ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را نیز از دست بدهد. با این حال، برخی سکه‌بازان به برگشت قیمتی دلار خوش‌بین هستند.

تداوم ریزش سکه

سکه که در دادوستد‌های ابتدای هفته به بالاترین رقم خود از اواخر آبان‌ماه ۹۹ تاکنون رسیده بود، در روز‌های بعد همزمان با افت نرخ دلار کاهش چشمگیری را تجربه کرد. این فلز گرانبها در معاملات روز دوشنبه با بازگشایی منفی اونس طلا در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به کاهش نرخ دلار و اهتمام دولت به کنترل بازار ارز، روند کاهشی را دنبال کرد. به این ترتیب بهای هر قطعه سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید که کاهش ۸/ ۲درصدی را نسبت به ابتدای هفته نشان می‌دهد. در حال حاضر رفتار سکه به روند قیمتی دلار گره خورده است. افت سه روزه سکه در قیاس با ریزش دلار کمتر بوده، اما آنچه مانع از افت بیشتر مسکوکات طلا تاکنون شده، تعطیلی بازار جهانی در دو روز نخست هفته بود.

تجدید تحرکات صعودی طلا

روند نوسانی قیمت اونس طلا در دادوستد‌های روز دوشنبه در حالی طی شد که در پی سخنان رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در آخرین روز معاملاتی، خبری از افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره نبود، به‌طوری که هیچ زمان‌بندی مشخصی در مورد برنامه بانک مرکزی برای کاهش ماهانه خرید اوراق قرضه و تزریق پول به اقتصاد ارائه نداد. بر این اساس بهای این فلز زرد ارزشمند در معاملات روز گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و حتی تا سطح ۱۸۱۹ دلار پیش رفت، اما دوباره از این سقف نزول کرد ودر ساعت ۲۰ به وقت تهران ۱۸۱۰دلار معامله شد. به گفته فعالان این بازار، اونس طلا شاهد تحرکات صعودی مجدد است و انتظار می‌رود در هفته جاری روند معاملات مثبت باشد و طلا بتواند با قدرت سابق به قله‌های جدید صعود کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده