تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۴
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۲۴۷۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۸شهریور / همراهی سکه با نزول دلار

‌می‌متالز - در روز افت قیمت دلار، سکه نیز نتوانست کانال ۱۲میلیون تومانی را حفظ کند. فلز گران‌بهای داخلی در روز یکشنبه ۲۴۰‌هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در روز افت قیمت دلار، سکه نیز نتوانست کانال ۱۲میلیون تومانی را حفظ کند. فلز گران‌بهای داخلی در روز یکشنبه ۲۴۰‌هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، در صورتی که بهای دلار به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی برگردد، خریداران نیز به بازار سکه بازخواهند گشت. در صورت ادامه افت دلار، سکه کار دشواری برای حفظ حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی خواهد داشت.

با وجود اینکه بهای اونس طلا در روز‌های پایانی هفته اندکی بهبود یافت، عقبگرد دلار مانعی برای رشد سکه در معاملات روز یکشنبه شد و این فلز گرانبها در راستای کاهش دلار از کانال ۱۲میلیونی خود عقب‌نشینی کرد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید. دلایل زیادی از جمله تقاضا بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار هستند. از مهم‌ترین دلایلی که به‌طور مستقیم بر بازار طلا و سکه ایران تاثیر می‌گذارند، نرخ دلار و اونس جهانی است، به‌طوری‌که هر سنت تغییر در اونس جهانی و هر ریال تغییر در نرخ دلار، قیمت طلا و سکه را در داخل کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنچه سبب التهاب و افزایش قیمت‌ها در دو هفته اخیر شده، نوسانات ناگهانی در محرک‌های سکه به دلیل رویداد‌های اخیر در افغانستان و تاثیر کرونا بر اقتصاد جهان است.

اونس طلا در معاملات بازار جهانی هفته گذشته با توجه به نوسانات قیمتی محدود توانست ۹۷/ ۱درصد سودآوری را در عملکرد هفتگی خود به ثبت برساند، به‌طوری که دامنه نوسان این فلز گرانبها در بازه ۱۷۸۱ تا ۱۸۱۶ دلار بود و در این محدوده مهار شد. تصمیمات اخذشده در سمپوزیوم جکسون هال در چند روز اخیر باعث شد فشار‌ها برای رشد قیمت طلا کمی افزایش یابد. همچنین در نشست ژوییه کمیته بازار آزاد فدرال، دیدگاه اکثر مقامات مشابه بود که اگر اقتصاد همان‌طور که انتظار می‌رود، بهبود گسترده‌ای داشته باشد، آغاز تعدیل روند خرید اوراق قرضه در سال جاری مناسب خواهد بود. گفته می‌شود بازار طلا در هفته جاری به معاملات دلار آمریکا توجه دقیقی خواهد داشت؛ به‌خصوص پس از ریزش روز جمعه دلار که کمک کرد قیمت طلا بالاتر رود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده