تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۲۵۵۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا در بازار امروز ۱۳شهریور / مقاومت فنی اونس طلا

‌می‌متالز - قیمت طلا به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید و برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت، زیرا رشد ایجاد مشاغل ایالات متحده در ماه اوت (مرداد) کاهش پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید و برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت، زیرا رشد ایجاد مشاغل ایالات متحده در ماه اوت (مرداد) کاهش پیدا کرد و باعث افزایش سریع پول در فلز زرد از سوی کسانی شد که شرط بندی می‌کردند که فدرال رزرو نمی‌تواند بلافاصله محرکی که برای اقتصاد ممانعت از کووید ایجاد کرده است را ارائه دهد.

وزارت کار ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که کارفرمایان در ماه اوت ۲۳۵هزار شغل اضافه کردند که کمتر از یک سوم ۷۳۳هزار پیش بینی شده بود، در حالی که مبارزه با همه گیری کرونا ادامه داشت. تنها دلگرمی این بود که نرخ بیکاری در ماه اوت از ۵٫۴ درصد در ژوئیه به ۵٫۲ درصد بهبود یافت.

پیش از انتشار تعداد مشاغل در ماه اوت، گمانه زنی‌های زیادی وجود داشت. بانک مرکزی همچنین در ۱۸ ماه گذشته نرخ بهره را تقریباً در سطح صفر نگه داشته است.

کمیته فدرال بازار آزاد فدرال رزرو، ۲۱-۲۲ سپتامبر (۱-۲مهر) برای تصمیم گیری در مورد نرخ و سایر موضوعات سیاست گذاری، جلسه می‌گذارند.

بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌ رسانی طلا، سکه و ارز، این هفته سکه موفق شد تنها ۰٫۱ درصد افزایش قیمت ثبت کند.

قیمت هر عدد سکه امامی پایان هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان بود. این هفته ۲۳ هزار تومان افزایش یافته و به ۱۱ میلیون و ۹۷۹هزارتومان رسید.

کاهش نوسانات در بازار سکه

هفته گذشته نوسانات در بازار سکه محدودتر از بازار دلار بود. سکه در هفته‌ای که گذشت از یکسو توان شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نداشت و از سوی دیگر هیچ‌گاه حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست نداد. روز پنج‌شنبه نیز فلز گران‌بهای داخلی با تکیه بر رشد دلار توانست ۹۰ هزار تومان افزایش را به ثبت برساند و پشت مرز ۱۲ میلیون تومانی قرار بگیرد.

قیمت سکه و طلا تحت‌تاثیر نرخ ارز که روند نزولی را در هفته گذشته دنبال کرد دوباره به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت و پس از چند رفت و برگشت در یک‌قدمی کانال ۱۲ میلیون تومانی آرام گرفت. به این ترتیب هر قطعه از سکه امامی در معاملات روز پنج‌شنبه به سطح ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان افزایش یافت و از افت هفتگی در امان ماند. درحال حاضر بازار سکه و طلا با رکود فصلی مواجه شده و داد و ستد‌ها کاهش یافته و از آنجا که معاملات بازار سکه با توجه به قیمت ارز انجام می‌شود، افت هزار تومانی نرخ دلار بهای سکه را نیز کاهش داده و البته در این بین قیمت اونس جهانی طلا نیز نوسان زیادی را شاهد بود که این امر نیز تاحدودی بر قیمت سکه و طلا و در کشور تاثیرگذاشته است.

مقاومت فنی اونس طلا

سرمایه‌گذاران اونس طلا در معاملات بازار جهانی در حالی در انتظار انتشار گزارش‌های بازار کار آمریکا بودند – که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در مشخص کردن سیاست پولی آینده فدرال رزرو آمریکا داشته باشد – که همزمان با تضعیف شاخص دلار، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش قابل‌توجهی بود. به طوری که بهای این فلز گرانبها در روز گذشته در ساعت ۱۹:۴۵ به وقت تهران به ۱۸۳۲ دلار رسید. قرار گرفت. به گفته عده‌ای از تحلیلگران فنی این بازار رفتار قیمتی طلای جهانی در موقعیت کنونی خود در محدوده سطح مقاومتی قدرتمندی قرار گرفته و بر همین اساس می‌توان انتظار داشت چند روزی ثابت بماند. همچنین تحرکات منفی برای افت ارزش شاخص دلار و گزارش‌های امیدبخش اشتغال آمریکا می‌توانند عواملی برای بهبود وضعیت اونس باشند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده