تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۲۵۱۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا ۱۰شهریور / اونس جهانی افزایش پیدا می‌کند؟

‌می‌متالز - افزایش قیمت دلار و اونس جهانی در بازار امروز سه‌شنبه موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد. روند افزایش اونس جهانی و قیمت‌ها ادامه دارد؟

به گزارش می‌متالز، قیمت سکه به روند قیمت دلار و اونس جهانی بسیار وابسته است. به عقیده کارشناسان قیمت دلار زیر ۲۷ هزار می‌تواند موجب سقوط مرز مهم در بازار سکه شود. مرزی که اگر سقوط کند قیمت سکه را به دلیل فروش بالا وارد فاز نزولی می‌کند.

بسیاری از معامله گران انتظار ندارند که سکه امامی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد. روز دوشنبه نیز در مقاطع کوتاهی فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شد، ولی به سرعت توانست خود را به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازگرداند.

به باور کارشناسان، فعالان بازار سکه در صورتی که اطمینان پیدا کنند، دلار از مرز ۲۷ هزار تومانی پایین خواهد رفت، فشار‌های فروش خود را بیشتر خواهند کرد و حمایت سکه از دست خواهد رفت. با این حال، تا زمانی که دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی قرار دارد، بعید است که سکه افت معناداری را تجربه کند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۱۴ دلار و ۸۶ سنت ایستاد در حالی که ابتدای معاملات تا مرز ۱۸۲۰ دلار و ۵۰ سنت پیشروی کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۷ دلار رسید.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: بازار در حال تطبیق انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا پس از سخنرانی روز جمعه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکاست که به صعود طلا چراغ سبز داد.

پاول در سخنرانی مجازی خود برای سمپوزیوم جکسون هال هیچ سیگنالی درباره برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه نداد و فقط گفت ممکن است چنین اتفاقی امسال آغاز شود و خاطرنشان کرد در تصمیم احتمالی برای افزایش نرخ‌های بهره محتاط خواهد ماند.

نرخ‌های بهره پایین ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را ضعیف کرده و جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است را بیشتر می‌کند.

موضع پاول که موافق پایین ماندن نرخ‌های بهره بود، شاخص دلار را به پایینترین حد دو هفته اخیر در برابر ارز‌های رقیب رساند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

توجه سرمایه گذاران اکنون به گزارش اشتغال غیرکشاورزی اوت آمریکا معطوف شده که روز جمعه منتشر خواهد شد. پاول اظهار کرد که بهبود بازار کار یکی از شروط مهم برای آغاز تعدیل محرک‌های مالی است.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا‌ها در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: اگرچه پس از جکسون هال، خوش بینی تقویت شده، اما قیمت طلا برای جلب خرید بیشتر باید ابتدا مقاومت در سطح ۱۸۳۹ دلار را بشکند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده