تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۲۵۲۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰شهریور ۱۴۰۰

‌می‌متالز - اونس جهانی طلا در بازار امروز با کمی روند صعودی همراه بود و به ۱۸۱۶ دلار رسید، اما با نوساناتی را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در بازار امروز اونس جهانی طلا نوساناتی را ثبت کرد و در بالاترین نرخ به ۱۸۱۶ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید.

قیمت سکه هم نوساناتی را ثبت کرد و در کانال ۱۲ میلیون و ۱۱٫۹ نوسان قیمت داشت. در بالاترین نرخ امروز به ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۱۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۸۱۲ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار به پایینترین رکورد دو هفته اخیر نزول کرد و به روند کاهشی که پس از اظهارات روز جمعه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال پیدا کرده بود، ادامه داد. وی هیچ سیگنالی درباره برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه نداد و فقط گفت ممکن است چنین اتفاقی امسال آغاز شود و خاطرنشان کرد در تصمیم احتمالی برای افزایش نرخ‌های بهره محتاط خواهد ماند.

طلا پوشش ریسک در برابر تورم و سقوط ارزش پول ناشی از تدابیر محرک مالی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان شناخته می‌شود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: نیروی صعودی طلا در حال حاضر قوی است. شاید طلا در چند روز آینده صعود کند، اما پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا با توجه به مطلوب بودن یا نبودن این آمار ممکن است اوضاع تغییر کند. با این حال بمحض آغاز رسمی تعدیل محرک‌های مالی، فشار فروش در بازار طلا شکل خواهد گرفت.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰شهریور ۱۴۰۰

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده