تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۵۴۸
کد خبر: ۲۲۵۳۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۱شهریور / عوامل موثر در افزایش قیمت سکه چیست؟

‌می‌متالز - قیمت طلای جهانی روز گذشته به سمت مرز ۱۸۲۰ دلار خیز برداشت، اما در عبور از این مرز ناکام ماند. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نیز سعی کرد از مرز ۱۸۲۰ دلار عبور کند، اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا جهانی روز گذشته به سمت مرز ۱۸۲۰ دلار خیز برداشت، اما در عبور از این مرز ناکام ماند. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نیز سعی کرد از مرز ۱۸۲۰ دلار عبور کند، اما موفق نشد. با این وجود قیمت سکه امامی صبح امروز افزایش یافت و در کانال ۱۲ میلیون تومان قرار گرفت. (قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قرار داشت)

ثبات ماندن قیمت دلار بالای مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان احتمالا در رشد قیمت سکه امامی موثر بود، به هر روی قیمت سکه امامی نتوانست در کانال ۱۲ میلیونی پایدار بماند و در ادامه افت کرد. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قرار گرفت.

در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت ایران قیمت طلای جهانی ۱۸۱۶ دلار و قیمت دلار ۲۷ هزار و ۲۹۰ تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه ۱۲ میلیون تومانی ۲٫۸۵ درصد محاسبه می‌شد که به طرز غیر متعارفی بزرگ یا کوچک نبود. در نتیجه قیمت سکه ظرفیت این را داشت که همراه با قیمت دلار یا طلای جهانی حرکت کند. قیمت دلار در ادامه معاملات قدری افت کرد و همراه با آن قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیونی بازگشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معامات امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند، اما در ادامه کاهشی شد و در آستانه مرز حساس ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت سکه در ابتدای کار تحت تاثیر پایداری دلار بالای مرز حساس از ۱۲ میلیون تومان عبور کرد، اما بالای این مرز پایدار نماند.

تقاضا برای سکه افزایش می‌یابد؟

فعلان بازار سکه اعتقاد دارند در روز‌های گذشته نزولی قیمت دلار موجب شد سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست بدهد. برگشت دلار و ثبات نسبی دلار در کانال ۲۷ هزار تومان توانست قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان و ۱۱ میلیون و ۹۰۰ نواساناتی را ثبت کرد.

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند سکه برای عبور از مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کارسختی دارد و عواملی همچون روند اونس جهانی طلا و نرخ ارز در روند صعودی و تثبیت مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ برای سکه اهمیت زیادی دارد.

ارزش ذاتی سکه دیروز بعدازظهر در حدود ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود و برای اینکه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد، نیاز است که حداقل قیمت دلار به بالای مرز ۲۸ هزار تومان برود. فعلان بازار سکه اعتقاد دارند که درهم به بالای هفت هخزار و تومان برسد و قیمت دلار روند صعودی داشته باشد خرید سکه افزایش پیدا می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده