تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۸۹۴
کد خبر: ۲۲۵۳۰۱
بیش از ۴میلیون تن؛

موجودی کالای اساسی در بنادر/ خروج ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از ابتدای سال

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد راستاد، مدیر‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص میزان موجودی فعلی کالا‌های اساسی در بنادر کشور اظهار داشت: میزان موجودی فعلی کالا‌های اساسی در بنادر؛ بیش از ۴ میلیون تن است که تناژ کلی کالای اساسی که از ابتدای سال تاکنون از بنادر کشور خارج شده ۱۱ ٫ ۴ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: کل موجودی در انبار‌ها و در کشتی‌های در حال تخلیه کنار اسکله و لنگرگاه ۶ میلیون تن است که با ظرفیت نگهداری کالا برابری می‌کند.

راستاد با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی (ره) گفت: در مردادماه امسال در مجموع کالای تخلیه شده از کشتی‌ها در این بندر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که میانگین روزانه آن ۴۶ هزار و ۷۵۰ تن و میانگین خروج از بنادر با کامیون و ریل نیز ۵۲ هزار و ۷۹۹ تن است که خوشبختانه خروجی از ورودی بیشتر بوده است و همچنین میانگین کامیونی که در مردادماه به بنادر وارد شدند روزانه ۲ هزار و ۴۵ دستگاه و میانگین واگن نیز ۹۱ واگن بوده است.

وی افزود: در چند روز ابتدای شهریورماه عملکرد بالایی داشتیم و در مجموع؛ میانگین روزانه تخلیه از کشتی ۴۸ هزار و ۳۲۰ تن و خروج از بندر ۶۳ هزار و ۱۲۴ تن بوده و میانگین روزانه تردد کامیون ۲ هزار ۴۵۳ دستگاه و واگن نیز ۹۲ دستگاه محاسبه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی عمدتا در بندر امام خمینی (ره) با بیش از ۳ ٫ ۲ میلیون تن بوده و مجموع کشتی‌هایی که در حال تخلیه در بنادر هستند ۱۸ فروند بوده که از این میزان ۱۰ فروند در بندر امام خمینی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین ۲۴ فروند کشتی نیز در لنگرگاه‌ها (با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محموله) در انتظار تخلیه هستند که طبیعی است میزان خروج از بنادر افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده