تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۲۵۳۱۴
سازمان بنادر:

اپراتورى ریلى بنادر به شرکت مورد تایید راه‌آهن واگذار می‌شود

‌می‌متالز - عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردى گفت: برای واگذارى اپراتورى ریلى به بخش خصوصى اقدامات مختلفى از سوى سازمان بنادر و دریانوردى انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد منتصر کوهسارى درخصوص وضعیت اتصال بنادر به شبکه ریلی، اظهار کرد: هم اکنون بنادر شهیدرجایى، امام خمینى (ره)، امیرآباد و خرمشهر به شبکه سراسری ریل متصل هستند و در سال جارى نیز شاهد افزایش حجم عملیات ریلى بنادر مذکور هستیم.

وى در مورد واگذاری امور ریلی بنادر کشور به اپراتور‌های ریلی افزود: برای واگذارى اپراتورى ریلى به بخش خصوصى اقدامات متعددی از سوى سازمان بنادر و دریانوردى صورت گرفته است. نوع قرارداد تهیه و به تصویب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردى رسیده و جهت اجرا به بنادر کشور ابلاغ شده است.

کوهسارى با اشاره به اینکه تعرفه عملیات ریلى تهیه، تصویب و به بنادر ابلاغ شده است، گفت: در خصوص واگذارى عملیات ریلى به اپراتور واحد با شرکت راه آهن جمهورى اسلامى ایران تفاهم نامه امضا شده و اپراتور مورد تایید شرکت راه آهن بر اساس تفاهم نامه به سازمان معرفى شده است.

وى ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه یاد شده، مقرر شد شرکت راه آهن اقدام به احداث دو خط آهن کند که البته تاکنون عملیاتی نشده است بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردى اقدام به احداث دو خط آهن کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده