تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۲۲۵۶۹۹
سرویس خبر : انرژی

گزارش نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی از عدم اقبال عرضه نفت

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی از فروش ۱۰ هزار تن نفت کوره در دو روز آخر هفته گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ، هیچ محموله نفتی به فروش نرفت.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین تبیانیان با اشاره به ادامه عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی به ایرنا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل حجم پایین تقاضا، هیچ محموله نفتی در بورس به فروش نرفت. در حالی که متقاضی برای فرآورده‌های نفتی بیشتر است و تقریبا تمام عرضه‌ها با فروش همراه بود.

وی افزود: مهمترین محصولی که در سال جاری عرضه شد، نفت کوره بود که در محموله‌های مختلف عرضه و معامله شده است. در تیر و مرداد به دلیل تامین نیاز داخلی، عرضه فرآورده‌ها کاهش داشت، اما معاملات از سر گرفته شده و در آخرین عرضه که روز چهارشنبه ۱۰ شهریور انجام شد، ۱۰ هزار تن نفت کوره به فروش رسید.

بر اساس این گزارش، عرضه نفت با هدف افزایش سهم بخش خصوصی در بازار نفت و امکان بالا بردن حجم صادرات این محصول در شرایط تحریم از سال ۹۸ آغاز شد. محدود بودن تولیدکنندگان و خریداران باعث شد این بازار پیچیدگی بیشتری نسبت به بازار فرآورده‌های نفتی داشته باشد. در این میان، بی‌تجربه بودن بخش خصوصی در این زمینه هم به عدم اقبال به خرید نفت از بورس دامن زده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده