تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۲۵۶۳۹
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت:

نخستین ردیف پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان بهره‌برداری می‌شود

‌می‌متالز - وزیر نفت گفت: نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، روز جمعه به نقل از جواد اوجی پس از بازدید از بخش فراساحل و طرح‌های در حال تکمیل میدان گازی پارس جنوبی از جمله پالایشگاه فاز ۱۴ در جمع خبرنگاران افزود: این پالایشگاه، آخرین پالایشگاه زنجیره خشکی پارس جنوبی است و با بهره‌برداری از نخستین ردیف شیرین‌سازی آن در فصل زمستان این مجموعه به کمک شبکه گازی کشور می‌آید.

وی ادامه داد: با تصمیم گیری انجام شده تلاش می‌شود در سال جاری بیشترین بهره‌برداری و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی انجام شود.

اوجی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی بخش خشکی و فراساحل پارس جنوبی رو به پایان است، گفت: در همین راستا شب گذشته جلسه‌ای با مجموعه مدیران پارس جنوبی در بخش بالادست و پایین‌دست و حوزه پتروشیمی برگزار شد و در این جلسه آخرین وضعیت تعمیرات اساسی انجام‌شده، پروژه‌های در دست اجرا و چالش‌های پیش روی بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی مطرح و بررسی شد.

وی گفت: بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب یا به عبارتی ۷۰درصد گاز مصرفی کشور از استان بوشهر و مجموعه پالایشگاه‌های فاز‌های دریایی پارس جنوبی تأمین می‌شود.

اوجی ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق داد تا اولین سفر کاری‌ام را در بازدید از منطقه عسلویه تجربه کنم، در این سفر از مجموعه پالایشگاه‌های گازی، مجتمع‌های پتروشیمی و سکو‌های بهره‌برداری پارس جنوبی بازدید داشتیم.

وزیر نفت با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران این بخش گفت: از مجموعه کارکنان صنعت نفت و بخش پیمانکاری که نهایت همکاری و تلاش را انجام دادند، تشکر می‌کنم.

وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.

 

منبع: ایران پترونت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده