تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۲۵۵۳۱
سرویس خبر : انرژی

اوجی: فازهای باقیمانده پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شو‌د/ جلوگیری از خام‌فروشی صنایع نفت ایران

‌می‌متالز - وزیر نفت گفت: صادرات محصولات تولیدی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی در اولویت است و در این راستا زیرساخت‌های اسکله‌های صادراتی منطقه پارس جنوبی توسعه می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی صبح امروز در دومین روز از سفر خود به منطقه پارس جنوبی، وضعیت اسکله‌های بارگیری و صادرات محصولات تولیدی صنایع پارس جنوبی در بندر سیراف شهرستان کنگان را مورد بررسی قرار داد.

وزیر نفت: زیرساخت‌های اسکله‌های صادراتی پارس جنوبی توسعه می‌یابد

جواد اوجی در این بازدید با بیان اینکه بخشی از محصولات تولیدی تأسیسات و صنایع پارس جنوبی صادراتی است اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌ها برای صادرات محصولات پارس جنوبی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا بنادر و اسکله‌های صادراتی تقویت می‌شود.

وزیر نفت از افزایش صادرات محصولات تولیدی در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در راستای افزایش زنجیره ارزش در جلوگیری از خام‌فروشی، زمینه افزایش صادرات محصولات تولیدی صنایع پارس جنوبی در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی در بازدید از فاز‌های مختلف پارس جنوبی روند فعالیت و اجرا این فاز‌ها را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: راه‌اندازی فاز‌های باقیمانده در منطقه پارس جنوبی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس هم بندر صادراتی سیراف همجوار با تأسیسات پارس جنوبی در سایت ۲ کنگان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اسکله نخست این بندر به بهره‌برداری رسیده و تاکنون با استقرار کشتی‌های متعددی در بندر سیراف، محصول بارگیری و صادر شده است.

محمد مشکین‌فام به سوله‌های انبار گوگرد بندر سیراف پرداخت و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی این سوله‌های مکانیزه انبار و صادرات گوگرد تا پایان امسال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده