تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۲۵۷۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

سهام فولای/ تحلیل تکنیکال چه می‌گوید؟

‌می‌متالز - فولای از جمله سهم‌هایی است که در چند روز اخیر حجم خوبی را خورده است و دوباره امروز به صف خرید نشست. نکات جالبی در صورت‌های مالی نماد فولای دیده می‌شود. تحلیل تکنیکال درباره روند این سهم چه می‌گوید؟

به گزارش می‌متالز، صنایع فولادی آلیاژ یزد با نماد فولای این روز‌ها در دید سهامداران قرار گرفته است و این نماد فرابورس حجم‌های خوبی را در سه روز اخیر معاملاتی به خود دیده است. حجم‌هایی که چند برابر میانگین حجم ماهانه این نماد بوده است.

امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ این نماد سرانجام به صف خرید نشست و بعد از دو روز اُفت قیمت دوباره یک افزایش قیمت را تجربه کرد.

در صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ این نماد فرابورسی نکات جالبی دیده می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌گردد و سپس تحلیل تکنیکال فولای ارائه خواهد شد.

نکته اول این است که حاشیه سود ناخالص فولای بسیار کم است. بررسی اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات به خصوص بند ۶ که بر "مدیریت کاهش هزینه و افزایش بهره وری" تاکید دارد می‌تواند موجبات بهبود حاشیه سود شرکت در حد قابل توجهی فراهم کند. سایر اهداف و راهبرد‌های آتی شرکت به شرح زیر می‌باشد:

۱- تثبیت سهم بازار فعلی و افزایش روند فروش فولاد آلیاژی با توجه به نیاز بازار و تنوع تولید و تلاش جهت افزایش سهم بازار.

۲- توسعه بازار فروش محصولات و خدمات.

۳- استفاده از ظرفیت و فرصت‌های جدید اقتصادی در بازار‌های فولاد.

۴- افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی

۵- مشتری مداری و توجه به ذینفعان

۶- مدیریت بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری

سهام فولای/ تحلیل تکنیکال چه می‌گوید؟

نکته دوم این است که شرکت یک افزایش سرمایه از ۱۳۴.۰۰۰ میلیون ریال به ۲۶۸.۰۰۰ میلیون ریال از محل سود انباشته را در سال جاری داشت. این افزایش سرمایه در مرداد ماه سال جاری در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

نکته سوم این است که شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد به عنوان ضامن تسهیلات بانکی (بانک سینا) یکی از شرکت‌ها به مبلغ ۳۹.۲۵۰ میلیون ریال می‌باشد که در سرفصل تعهدات و بدهی‌های احتمالی شرکت قرار گرفته که در بند ۲-۳۲ صورت‌های مالی منتهی به ۹۹/۱۲/۳۰ نیز اشاره گردیده است.

سهام فولای/ تحلیل تکنیکال چه می‌گوید؟

 


تحلیل تکنیکال فولای چه می‌گوید؟

سهام فولای/ تحلیل تکنیکال چه می‌گوید؟


سهم از سقف خود ۲۳ درصد ریزش داشته و از طرفی فولای وارد یک دوره فاز صعودی شده است. مقاومت سهم مقارن با خط استاتیک و داینامیک در قیمت ۲۹۲۰ تومان می‌باشد. با توجه به حجم معاملات بالایی که سهم در چندین روز گذشته داشته به نظر میرسد، فولای توانایی رسیدن به قیمت ۲۹۲۰ تومان در کوتاه مدت را داشته باشد. حمایت سهم را می‌توان ۲۰۰۰ تومان در نظر گرفت.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده