تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۹۳۹
کد خبر: ۲۲۵۷۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تلاش فولاد اکسین برای کسب گواهینامه جدید

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت فولاد اکسین گفت: در راستای اخذ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان پیگیری‌ها در حال انجام و مستندات لازم به سازمان ملی استاندارد ارسال شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل شرکت فولاد اکسین گفت: در راستای اخذ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان پیگیری‌ها در حال انجام و مستندات لازم به سازمان ملی استاندارد ارسال شد.

امین آسیابان افزود: از آنجا که اخذ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی برای صنایع پر مصرف الزام است و سالانه از طرف اداره استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز پیگیری‌ها و مستندات لازم برای سال ۱۳۹۹ در حال بررسی، تکمیل و ارسال به اداره استاندارد ایران است، این روند برای سال‌های آتی نیز انجام می‌گیرد تا شاخص‌های مصرف در حد استاندارد آهن و فولاد باشد.

وی اظهار کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین موضوعات و دغدغه سازمان‌های انتفاعی و غیرانتفاعی در جهان موضوع انرژی و گرمایش زمین ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی است که توجه زیادی را در کشور‌های توسعه یافته و درحال توسعه به خود جلب کرده است. آسیابان بیان کرد: در ایران نیز موضوع اهمیت مصرف انرژی از سایر کشور‌های جهان مستثنی نبوده و یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان و صاحبان صنایع است. در این راستا از سال ۱۳۸۹ قوانینی در این حوزه توسط مجلس شورای اسلامی با نام قانون اصلاح الگوی مصرف در ۷۵ بند تدوین و لازم‌الاجرا شد. در راستای این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران، در صنایع پر مصرفی مانند صنایع فولادی، مستنداتی را تدوین و تحت عنوان استاندارد‌های معیار مصرف (برای صنعت فولاد ISIRI ۹۶۵۳) منتشر کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده