تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۲۵۸۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودرو برقی شهری جالب از کمپانی اوپل

‌می‌متالز - اوپل از برند‌های استلانتیس، خودرویی به‌نام راکس-ای را معرفی کرده که همتا یا شاید رقیب خودرو برقی اَمی سیتروئن است.

به گزارش می‌متالز، اوپل از برند‌های استلانتیس، خودرویی به‌نام راکس-ای را معرفی کرده که همتا یا شاید رقیب خودرو برقی اَمی سیتروئن است. خودرو برقی بسیار کوچک راکس-ای (Rocks-e) با باتری ۵.۵ کیلوواتی خود می‌تواند به‌ازای هر بار شارژ ۷۵ کیلومتر را بپیماید. بازار هدف خودرو‌هایی همچون راکس-ای (Rocks-e) و اَمی (Ami) بیش‌تر بخش ارزان با پیمایش کوتاه در بازار اروپاست.

خودرو برقی شهری جالب از کمپانی اوپل

چراکه هم از موتورسیکلت بهتر بوده و هم نسبت به‌سایر خودرو‌ها برای فضا‌های پرترافیک شهری جمع‌وجورتر است. همین حالا هم دو سال از معرفی خودرو اَمی سیتروئن می‌گذرد که در‌های آن به‌سمت مخالف باز می‌شوند. هدف از طراحی و عرضه این نوع خودروها، کاربرد‌های خاص درون‌شهری است. یعنی جایی که مردم در مسیر‌های خیلی کوتاه به‌خودرو نیاز دارند، به‌راحتی می‌توانند این خودرو‌های کوچک را در منزل شارژ کنند و جای زیادی را نیز اشغال نمی‌کنند. در بسیاری از کشور‌ها از جمله فرانسه، خودرو‌هایی همچون اَمی و راکس-ای در دسته‌بندی چهارچرخ‌ها قرار می‌گیرند و از این رو نوجوانان نیاز به‌دریافت گواهینامه برای راندن آن‌ها ندارند. نکته دیگر این‌که این وسیله نقلیه، نخستین خودرو سیتروئن است که در بازار آمریکا اجازه ورود پیدا کرده و قرار است در برنامه «اشتراک سواری» تحت‌عنوان فری‌توموو (Free۲Move) در ایالت‌های واشنگتن‌-دی‌سی، پورتلند و اورگان به‌صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد. انتظار می‌رود اَمی سیتروئن توجه شرکت‌های فعال در اشتراک خودرو و سواری را در اروپا به‌خود جلب کند. البته کسی انتظار نداشت که برای امی سیتروئن از درون خود گروه خودروسازی استلانتیس رقیب تراشیده شود.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده