تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۲۶۰۱۱
در سال ۱۴۰۴ رخ می‌دهد؛
‌می‌متالز - بیمه تجارت نو درصدد است تا در سال ۱۴۰۴ ارزش‌آفرین‌ترین شرکت بیمه ایرانی باشد که از هر واحد و عملیات و فرایند خود خلق ارزش معناداری داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، سها صفایی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت نو با بیان این مطلب اظهار کرد: در چشم‌اندازی که برای سال ۱۴۰۴ برای شرکت بیمه تجارت‌نو ترسیم‌شده است، شرکت را به‌عنوان ارزش‌آفرین‌ترین شرکت در صنعت بیمه در نظر گرفته است. در حقیقت تمام مجموعه‌های فعال شرکت باید خلق ارزش کرده و برای ذی‌نفعان ارزش‌آفرینی کند. مأموریت شرکت این است که در سال ۱۴۰۴ به‌عنوان شرکتی هوشمند رقم خورده و به بازار بیمه معرفی شود.

مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت‌نو یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت بر اساس دیدگاه مدیرعامل شرکت را تعریف سه محور شناخت فردی، سازمانی و محیطی را به عنوان خورشید سازمان در مسیر فعالیت خود می‌داند که به شرح ذیل است:

– بعد شناخت فردی به دو منظر شناخت دانش و شخصیت فرد می‌پردازد که آیا دانش نحوه فعالیت، دانش بیمه‌ای و تسلط بر آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی در فرد نهادینه شده است و از منظر دیگر آیا فرد از ویژگی‌های شخصیتی خود، چون روابط عمومی، اعتماد به نفس و میزان امید آگاهی دارد و به منظور بهبود آن‌ها چه اقدامی می‌تواند انجام دهد.

– محور شناخت سازمان مباحثی، چون ساختار، فرآیند‌های داخلی سازمان، استراتژی‌ها و رویکرد‌های سازمان را مورد تدقیق قرار میدهد.

– شناخت محیطی به شناخت بازار و مشتریان بالفعل و بالقوه و همچنین رقبا و نحوه فعالیت آن‌ها در هر منطقه می‌پردازد.

صفایی در ادامه افزود: بیمه تجارت‌نو از جدیدترین شرکت‌هایی است که از بیمه مرکزی مجوز فعالیت گرفته است، ولی در این مدت کم هم از شرکت‌های خودباور در بازار بیمه ایران بوده است و دستاورد‌های قابل توجهی داشته است که نشان از بهره‌وری و چابکی بالای این شرکت دارد. این در حالی است که خیلی از شرکت‌های قدیمی به این پارامتر‌ها دست پیدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به کیفیت سوددهی و افزایش سرمایه شرکت گفت: یکی از نکات مفیدی که می‌توان به آن اشاره کرد افزایش سرمایه شرکت است. خیلی از شرکت‌های بزرگ افزایش سرمایه را از محل تجدید ارزیابی دارایی انجام دادهاند، اما شرکت تجارت‌نو با دلیل شناخت درست ریسک‌های پیش‌رو و مدیریت درست سرمایه، موفق به شناسایی سود‌های مناسبی در بخش‌های عملیاتی و غیرعملیاتی شده و درنهایت توانسته از محل سود انباشته و اندوخته‌ها در طی ۵ سال فعالیت ۲بار پی در پی افزایش سرمایه دهد. علاوه بر این شرکت بیمه تجارت‌نو ازجمله شرکت‌های نوپایی است که بعد از پنج سال توانست از بیمه مرکزی مجوز قبولی اتکایی دریافت کند.

مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت‌نو در خصوص استراتژی شرکت گفت: استراتژی شرکت بیمه تجارت‌نو رشد، متنوع سازی و بهینه‌سازی پرتفوی محصولات و مدیریت دارایی‌هاست.

وی در خصوص اقدامات شرکت برای متمایز بودن گفت: بیمه تجارت‌نو خدماتی که برای سهامداران، مشتریان و کارکنان انجام می‌دهد، نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز بوده است.

علاوه بر این بیمه تجارت‌نو در روابط کنسرسیومی نیز ورود کرده و تاکنون در این خصوص نیز عملکرد مثبتی داشته است.

براساس گزارش مکنزی از آینده این صنعت تا سال ۲۰۳۰و تأثیر ویروس کرونا بر آن و تحولات پیش‌بینی شده، بر همین اساس شرکت بیمه تجارت‌نو نیز به سمت هوشمند سازی و بهره برداری از فضای استارتاپی حرکت کرده است و این شرکت نسبت به بازنگری سند برنامه استراتژی خود و تدوین سند تحول دیجیتال و پیاده سازی و توسعه بیمه گری باز و هوشمندسازی و پیاده سازی بیمه‌نامه‌های رفتارمحور اقدام نموده است؛ از این میان می‌توان به پروژه بنوشاپ و … اشاره کرد که به حضور گسترده شرکت در بازار خرده فروشی می‌انجامد.

سها صفایی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت‌نو در پایان به دو مساله شعب و مشتریان اشاره کرده و افزود: شعب نیز در برنامه‌های شرکت دخیل شده و باید همکاری کنند. برای شعب شاخص‌هایی طراحی‌شده است که در لحظه می‌توان از وضعیت شعب و واحد‌ها و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مطلع شد. علاوه بر این، یکی دیگر از مواردی که روی آن کار شده مساله مشتریان است که به مشتریان وفادار و روی‌گردان توجه شده است. در بستر هوش مصنوعی در حال بررسی و مطالعه هستیم و بر اساس این اطلاعات می‌توان جذب بیشتری در بخش مشتری داشته باشیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط