تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۲۶۱۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخباری مهم برای شروع بورس امروز / ۲ عرضه اولیه در آخر هفته

‌می‌متالز - دیروز بازار سهام با اصلاح شاخص کل رو به رو شد و افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار داد. امروز کدام اخبار در روند بازار موثر هستند؟

به گزارش می‌متالز، دیروز بازار سهام با اصلاح رو به رو شد و افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار داد. امروز کدام اخبار در روند بازار موثر هستند؟

_ بر اساس اعلام شرکت بورس و فرابورس قرار است روز چهارشنبه دو عرضه اولیه در بازار سهام انجام شود. عرضه اولیه فجهان و همچنین کیمیا تک.

_ نرخ ارز در صرافی ملی روز گذشته ۵۱ تومان کاهش پیدا کرد و ۲۶ هزار و ۶۱۰ تومان اعلام شد. در مقابل قیمت دلار در بازار متشکل ارزی با افزایش همراه بود و با ۷۷ تومان افزایش قیمت به ۲۶ هزار و ۴۷۴ دلار رسید.

_ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از موافقت اولیه رئیس جمهور و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه جهت اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال خبر داد.

_ محمد علی دهقان دهنوی با اشاره به برنامه سازمان بورس برای تغییر دامنه نوسان اظهار کرد: برای این تغییر سازمان یک طرح تحقیقاتی دارد که تقریبا در مرحله نهایی و جمع بندی است. پس از آنکه جمع‌بندی شد مرحله‌ای برای نظرخواهی از فعالین بازار سرمایه در نظر گرفته شده است و اگر نهایی شد اجرایی می‌کنیم. دامنه نوسان، حجم مبنا و… جز از زیرساخت‌های بازار هستند و هرکدام باید با اجزای دیگر دیده شوند، تغییری که داده می‌شود هم برای همیشه باشد نه اینکه طرحی انجام دهیم و بعد تغییر داده شود. قصد داریم یک طرح بلند مدت طراحی کنیم.

_ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد: صورتحساب تمام شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از ماه آینده شفاف خواهند شد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده