تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۲۶۲۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم نوسان شاخص بورس در ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد یک هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۲۳۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد هزار و ۳۱۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۳۸ هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت بندر عباس و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۲۷ واحد، کل (هم‌وزن) ۲۵۹۱ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۶۳۴ واحد، آزاد شناور ۱۷۸۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۴۰۵ و ۱۲۶۲ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ورقه به‌ارزش ۲۱ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان در یک میلیون و ۲۲۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷۱ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۷۶۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پالایش نفت لاوان و تولید نیروی برق دماوند شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، سنگ آهن گهر زمین و پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده