تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۴۴۳
کد خبر: ۲۲۷۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط مدیرعامل اعلام شد:

تشریح اقدامات مهم "صبا" و برنامه‌های آینده + مقایسه بازدهی با بورس

‌می‌متالز - مدیرعامل سرمایه گذاری صبا تامین با اعلام اقدامات مهم و برنامه‌های آینده گفت: بازدهی "صبا" دربرابر بازدهی ۱۷ درصدی بورس و متوسط ۱۳ درصدی صندوق‌های سرمایه گذاری سهام، ۲۵ درصد بود.

به گزارش می‌متالز، مجمع سالانه سرمایه‌گذاری صبا تامین دیروز با حضور ۸۷.۱ درصد سهامداران در سالن تلاش برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۰ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۱۹۰۵ ریال سود خالص محقق شده هر سهم ۱۹۳۰ ریال معادل ۱۰۱ درصد برای هر سهم توزیع شود.

پرتفوی سرمایه گذاری صبا تامین در سال مالی ۹۹ بازدهی ۵۳۳ درصدی را کسب کرده و در مقابل بازدهی ۳۵۹ درصدی بورس و متوسط بازدهی ۳۶۳ درصدی صندوق‌های سرمایه گذاری، عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. در سال منتهی به اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز صبا تامین با بازدهی ۲۵ درصد نسبت به بازدهی ۱۷ درصدی بورس و متوسط ۱۳ درصدی صندوق‌های سرمایه گذاری سهام، عملکردی دو برابر متوسط صندوق‌های سرمایه گذاری داشت.

محمدعلی شیرازی مدیرعامل صبا تامین در مجمع سالانه با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت سال جاری، گفت: یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر، تنوع بیشتر در ترکیب سبد سرمایه‌گذاری بود. خروج از صنایع با سود‌آوری پایین و افزایش وزن صنایع با تقسیم سود بالا از برنامه‌هایی بوده که به منظور مدیریت ریسک و افزایش سود آوری دنبال شده است. همین موضوعات باعث شده "صبا" بازدهی بیشتری نسبت به شاخص کل بورس کسب کند.

وی در خصوص اقدامات مهم سال گذشته هم توضیح داد: تاسیس شرکت سبدگردانی و اخذ مجوز فعالیت، افزایش سرمایه، توسعه سبدگردانی، تاسیس شرکت لیزینگ (در مرحله اخذ مجوز از بانک مرکزی) از دیگر اقدامات صورت گرفته بود. اخذ کرسی هیات مدیره برای اولین بار در تاریخ شرکت بطور همزمان در بورس تهران، فرابورس، بورس کالا، بورس انرژی، کانون کارگزاران بورس و کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری بود. موضوعی که از این زاویه شرکت را در وضعیتی متمایز قرار داد.


رشد ۴۰ درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته


این مقام مسوول ادامه داد: درآمد‌های عملیاتی صبا تامین به ۱۰.۱ هزار میلیارد تومان رسید که از رشد ۳۸ درصدی نسبت به دوره مشابه خبر می‌دهد. سود خالص نیز همین جهش را تجربه کرده و با رشد ۴۰ درصدی به ۹.۸ هزار میلیارد تومان رسید. رشد سود آوری "صبا" در شرکت‌های زیر مجموعه نیز نمود یافته است. به عنوان مثال سرمایه گذاری هامون صبا رشد ۳۴۹ درصدی، کاگزاری صبا تامین رشدی ۲۴۱ درصدی و کارگزاری بیمه تامین آینده رشدی ۷۲ درصدی را به ثبت رسانده است. در این راستا شرکت خدمات مدیریت صبا تامین از زیان خارج شده و ۳۶ میلیارد تومان سود ساخته است.


کسب رکورد ۲۰ عرضه اولیه در دو سال


شیرازی، توسعه عملیات شرکت سبدگردان اندیشه صبا، تجدید ساختار خدمات مدیریت صبا به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه فن‌آوری و سرمایه گذاری جسورانه، تداوم فرآیند عرضه و پذیرش سهام شرکت‌های گروه شستا و اقدام برای انتقال سهام شرکت از فرابورس به بورس را از برنامه‌های آتی صبا تامین در سال مالی پیش رو اعلام کرد. فهرست شرکت‌هایی که توسط صبا تامین به بازار سرمایه راه پیدا کرده اند در دو سال اخیر به ۲۰ شرکت رسیده است. همچنین صبا تامین در سال گذشته پس از ۶ سال از سازمان حسابرسی گزارش مقبول دریافت کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده