تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۲۷۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل بورس ۱۴۷۰۰ واحد کاهش یافت

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۷۰۹ واحدی معادل ۰.۹۹ درصد به یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۲۷۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۶۶ واحدی به ۲۲ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و دوم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۶۷۲ واحدی معادل ۰.۹۹ درصد به رقم ۳۶۸ هزار و ۳۲۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۰۵۹ واحدی، عدد ۴۴۴ هزار و ۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۲۳ واحدی به رقم ۲۸۰ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۷۰۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۰۴۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۰۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۵۰۱۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس ۱۴۷۰۰ واحد کاهش یافت

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی کگل، فملی، فولاد، شستا، شپنا و کچاد با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی کالا، فایرا و اپال، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۵۸ هزار و ۲۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۵ هزار و ۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا (بورس کالای ایران) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های دفرا، شکربن، غبشهر و کپارس بود. همچنین نماد معاملاتی کدما (معدنی دماوند) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های سنیر، لخزر، سخزر و کترام قرار گرفتند.

شاخص کل بورس ۱۴۷۰۰ واحد کاهش یافت

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده