تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۲۷۸۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با کاهش ۸ هزار واحد

شاخص از فتح کانال ۱.۵ میلیون واحدی بازماند

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، بیستم و چهارم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۸ هزار و ۶۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۴۹ واحد کاهش، رقم ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات واپسین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۶۰۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۶ هزار و ۹۳۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۵ هزار و ۶۱۸ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودروبا ۹۲ هزار و ۴۴۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۰۰ هزار و ۹۵۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۱ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۷ هزار و ۹۲۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۸ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۴۴ هزار و ۸۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی پارس با ۳۳۹ واحد، بانک ملت با ۱۸۶ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۷۷ واحد، شرکت تراکتورسازی ایران با ۱۱۱ واحد و شرکت سیمان فارس و خوزستان با ۹۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۰ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵۷ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۶۴۳ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵۴۸ واحد و گروه مپنا با ۴۸۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده