تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۲۷۶۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل بورس بیش از ۲۱ هزار واحد تقویت شد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۷۳۰ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۵۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۱۵ واحدی به ۲۲ هزار و ۲۴۵ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیست و سوم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۴۲۵ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به رقم ۳۷۳ هزار و ۷۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۹۱۰ واحدی، عدد ۴۵۱ هزار و ۹۱۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۹۹۱ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۱۵۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۲۳۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۴۱۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۲۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۸۶۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس بیش از ۲۱ هزار واحد تقویت شد

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی پارسان، نوری، فولاد، شستا، شبندر و وبملت با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی فخاس، وسصفا و اپال، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۲۰۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۴۱ هزار و ۹۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا (صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های کالا، تپمپی، خلنت و وپست بود. همچنین نماد معاملاتی تکنو (تکنوتار) با ۴.۲۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های لخزر، بسویچ، فسپا و چکاپا قرار گرفتند.

شاخص کل بورس بیش از ۲۱ هزار واحد تقویت شد

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده