تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۲۷۱۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲۱۸هزار واحدی شاخص بورس در ۱۰۸روز معاملاتی

‌می‌متالز - شاخص بورس از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته در ۱۰۸روز معاملاتی، با ۲۱۸هزار و ۳۰۲واحد افزایش، معادل ۱۶.۶۹درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۷۹۱ میلیارد و ۸۵ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۶۲۵۶ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال در بیش از ۸۰ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۶۹۴ دفعه طی ۱۰۸ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۷۳ میلیارد و ۳۳۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۳۵۰ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۰۸ روز با ۲۱۸ هزار و ۳۰۲ واحد رشد، معادل ۱۶.۶۹ درصد رشد کرد و در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۲۶ هزار و ۲۹۵ واحد افزایش، معادل ۵.۹۸ درصد رشد کرد و رقم ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۷۵ هزار و ۳۴۱ واحد افزایش در این مدت به رقم ۱۱۴۴ هزار و ۴۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸۸ هزار و ۲۱۹ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۶۷ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۸.۰۹ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۴.۹۲ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده