تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۲۷۹۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعادل عرضه و تقاضای سیمان در بازار چهارمحال و بختیاری رو به بهبود است

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود تولید روزانه سه هزار تن سیمان در کارخانه سیمان شهرکرد اگر چه همچنان بازار استان با کمبود نسبی روبروست، اما تعادل عرضه و تقاضا رو به بهبود است.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش مرادی روز چهارشنبه افزود: برای رفع کمبود استان به سیمان باید روزانه در حدود پنج هزار تن تولید و توزیع شود که این مهم هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: اگر چه به نسبت ماه‌های قبل روند تولید و توزیع سیمان در بازار استان در وضعیت بهتری قرار گرفته و روز به روز شرایط رو به بهبودی می‌گذارد، اما به سبب تعطیلی ۲ ماهه کارخانه سیمان شهرکرد هنوز عرضه و تقاضا در بازار استان به تعادل نرسیده است.

مرادی قیمت هر کیسه سیمان درب کارخانه را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که با احتساب هزینه‌های حمل و نقل هر کیسه سیمان با قیمت ۳۱ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیمان شهرکرد از هفته آینده وارد بورس می‌شود، اظهار داشت: این موضوع در تعدیل قیمت‌ها و جلوگیری از شکل‌گیری رانت در بازار سیمان نقش موثری دارد.

مرادی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ورود کارخانه‌های سیمان به بورس اجباری است و سبب می‌شود تا سیمان عرضه شده در بازار تک نرخی شود.

مجتمع سیمان شهرکرد وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و برای ۳۰۰ نفر شغل فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده