تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۳۰۷۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بنیاد مسکن امسال ۴۰۰ هزار خانه می‌سازد

‌می‌متالز - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد سال جاری ۴۰۰ هزار خانه برای روستاییان و ساکنان شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را با محوریت مردم می‌سازد.

به گزارش می‌متالز، اکبر نیکزاد شامگاه روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت ۶۰ واحد خانه در روستای وحدت آق قلای استان گلستان در گفت گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد در قالب تولید مسکن و عمل به قول رییس جمهوری مبتی برساخت سالانه یک میلیون مسکن بوده که به این بنیاد واگذار شده است.

وی با تاکید بر حفظ بافت سنتی روستا‌ها در اجرای طرح‌ها منجمله استفاده از مصالح منطقه در سنگفرش، تصریح کرد: تاکنون برای حفظ و احیای بافت با ارزش روستا، مطالعه و اقدام خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون تمام تلاش بر این است که سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت و مقاوم سازی خانه‌ها ضمن حفظ سیمای روستا، از تبدیل شدن به سیمای شهری جلوگیری شود.

نیکزاد افزود: در این راستا حوزه عمران روستایی و پژوهشکده بنیاد مسکن فعال شده و مطالعه‌های خود و طرح‌های به نتیجه رسیده را به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص رفع مشکل مسکن اهالی روستای وحدت آق قلای گلستان گفت: با تزریق اعتبار متمم ساخت برای هر واحد بین ۶۰۰ تا ۵۵۰ میلیون ریال، بهره برداری این واحد‌ها تا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود.

وی گفت: با اسکان ۶۰ خانوار در این واحدها، خانه قدیمی در مخزن سد وشمگیر، جمع آوری و فضا تحویل شرکت آب منطقه‌ای داده می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز از چند روستای ترکمن نشین گردشگرپذیر گلستان از جمله قره سو و چاپاقلی واقع غرب استان بازدید کرد.

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حوالی ظهر امروز استان گلستان سفر کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده