تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۲۸۶۲۴
سرویس خبر : انرژی
با مصوبه هیات وزیران و برای عرضه قیر رایگان:

وزارت نفت مکلف به تحویل ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومانی نفت به پالایشگاه‌ها شد

‌می‌متالز - وزارت نفت طبق مصوبه جدید هیات دولت، مکلف به تحویل ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومانی نفت به پالایشگاه‌های بورسی و دولتی شد.

به گزارش می‌متالز، در جلسه عصر دیروز هیات وزیران که به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزارت نفت به موجب آیین نامه اجرایی بند ز تبصره یک قانون بودجه سال جاری مکلف شد از طریق شرکت‌های تابعه و طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، ۱۵ هزار میلیارد تومان نفت به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌های بورسی و دولتی قرار دهد تا متناسب با سهم مندرج در قانون بودجه، مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی موضوع این آیین نامه تحویل داده شود.

براساس این گزارش، سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف است همزمان با اعلام به وزارت نفت، نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل ردیف مندرج در قانون بودجه به وزارتخانه‌های راه، کشور، آموزش و پرورش، کشاورزی و سازمان‌های بسیج، سپاه و بنیاد مسکن اقدام کند.

فروش و سایر راه‌های انتقال مواد اولیه قیر از جمله معاوضه و تهاتر توسط دستگاه‌های اجرایی به هر شکل ممنوع است و مواد دریافتی صرفاً باید به مصرف موارد ذکر شده در بند ز تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ برسد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موضوع این آیین‌نامه مکلف به ارائه گزارش هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های انرژی، برنامه و بودجه و عمران مجلس و سازمان برنامه و بودجه هستند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده