تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۲۸۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۷ هزار واحد افزایش؛

شاخص بورس تهران سبز شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، بیستم و نهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۷ هزار و ۲۷۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۹۵ واحد افزایش، رقم ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۳۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۵ هزار و ۶۸۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۳ هزار و ۵۵۶ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۶۴ هزار و ۱۷۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۹۹ هزار و ۹۸۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۴۰۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۳۶ هزار و ۷۰۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۳۰ هزار و ۹۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۶۴ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۵۰۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۰۰ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۲۳ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با ۴۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، گروه مدیریت سرمایه‎گذاری امید با ۳۲۳ واحد، شرکت سرمایه‎‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۲۵۵ واحد، شرکت باما با ۱۵۴ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۴۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی با ۱۲۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده