تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۲۶۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد متوسط ۸۳ درصد درآمد ۵ ماهه «همراه»

‌می‌متالز - شرکت ارتباطات سیار ایران در درآمد عملیاتی ۵ ماهه خود را با افزیش ۴۸ درصدی به رقم ۱۱۳ هزار میلیارد ریال رساند.

به گزارش می‌متالز، شرکت ارتباطات سیار ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری درآمد عملیاتی ۱۱۳،۲۶۰ میلیارد ریالی را کسب کرد که حدود ۴۸ درصد کل درآمد عملیاتی سال مالی ۱۳۹۹ را در بر می‌گیرد. درآمد ۵ ماهه گذشته «همراه» عمدتاً از محل خطوط اعتباری و در مرحله دوم از خطوط دائمی کسب شده است. در ادامه روند مقایسه‌ای این درآمد نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ به نمایش گذاشته شده است.

رشد متوسط ۸۳ درصد درآمد ۵ ماهه «همراه»

همان طور که در نمودار فوق مشاهده می‌شود، درآمد‌های عملیاتی «همراه» در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با رشد متوسط ۸۳ درصدی نسبت به ۵ ماهه نخست سال برخوردار بوده است. طبق این نمودار، ارائه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت برای مشترکین اعتباری با تأثیر ۵۵ درصدی پر اثر‌ترین منبع درآمدی بر درآمد عملیاتی شرکت ارتباطات سیار است.

رشد متوسط ۸۳ درصد درآمد ۵ ماهه «همراه»

در نمودار دوم روند عملیاتی شرکت ارتباطات سیار در ۵ ماهه نخست ۴ سال متوالی ذکر شده است. این شرکت در بازه ۵ ماهه مذکور طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ موفق به حفظ رشد درآمد عملیاتی خود شده است. به طوری که متوسط رشد درآمد این شرکت در ۴ سال فوق ۱۹ درصد بوده است که افزایش درآمد همراه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ عامل عمده کسب رشد متوسط ۱۹ درصدی برای ۴ سال گذشته بوده است.

شرکت ارتباطات سیار به دلیل موفقیت‌های مستمر خود در عملکرد، یکی از شرکت‌های سهامی هست که همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران بازار بوده است. در نمودار زیر، مقایسه کوتاه روند قیمت سهم «همراه» را با شاخص بورس مشاهده می‌کنیم. تغییرات قیمت سهام هم راستا با شاخص کل بورس است؛ زیرا از حجم معاملاتی ۵ میلیونی با ارزش ۶۸ میلیارد ریالی برخوردار بوده است که نماد این شرکت را به رتبه ۲۳۳ از منظر حجم معاملات و رتبه ۲۳۵ از دیدگاه ارزش معاملاتی در ۳ ماهه گذشته رسانده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده