تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۲۶۲۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۱۲ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۱ واحدی به ۲۲ هزار و ۷۶۴ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۷ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۱۰۹ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۵۹۱ واحدی، عدد ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۳۴واحدی به رقم ۲۹۶ هزار و ۳۲۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۸۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۰۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی کگل، شبندر، شپنا، برکت، کنور و شسپا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی فولاد، وغدیر و شستا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسپا (نفت سپاهان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های کپارس، کنور، قشکر و دلقما بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا (شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان) با ۴.۴۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های بموتو، شکربن، دیران و سنیر قرار گرفتند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده