تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۲۶۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد یک هزار و ۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) یک هزار و ۳۱۲ واحد رشد را به ثبت رساند و در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۶ واحدی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، تمام شاخص‌های بورس تهران در پایان معاملات امروز سبزپوش بودند، ولی با این حال در حالی که شاخص کل تا یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحد هم بالا رفت، اما در ادامه بخشی از صعود خود را از دست داد و در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۶ واحدی آرام گرفت.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۳۲۷ واحد رشد کرد و ۳۸۴ هزار و ۱۰۹ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۵۹۱ واحد جهش کرد و به ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن هم در پایان معاملات امروز یک هزار و ۶۳۴ واحد افزایش یافت و ۲۹۶ هزار و ۳۲۹ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۷۸۹ واحد رشد، شاخص بازار اول با یک هزار و ۴۰۵ واحد افزایش و شاخص بازار دوم هم با یک هزار و ۲۶۲ واحد رشد به ترتیب به یک میلیون و ۹۸۳ هزار و ۵۰۲ واحد، یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۲۱ واحد و ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۴۹۱ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز ۷۱ واحد افزایش داشت و ۲۲ هزار و ۷۶۴ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان در یک میلیون و ۲۳۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۵ میلیارد و ۱۶۳ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان در یک میلیون و ۲۲۱ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید که در روز‌های اخیر بی سابقه است.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد یک هزار واحدی شاخص کل مربوط به نماد‌های کگل، شبندر و شپنا و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نماد‌های فولاد، وغدیر، ومعادن و شستا بود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده