تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۴۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۲۶۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۷شهریور / دو سیگنال امید بخش به افزایش قیمت سکه

‌می‌متالز - روند آینده بازار و قیمت سکه نیز تا حد زیادی به نوسانات ارزی بستگی دارد. همین افزایش دلار در روز سه‌شنبه موجب شد فلز گران‌بهای داخلی ۶۰ هزار تومان افزایش را به ثبت برساند و به بهای ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان برسد.

به گزارش می‌متالز، روند آینده بازار و قیمت سکه نیز تا حد زیادی به نوسانات ارزی بستگی دارد. همین افزایش دلار در روز سه‌شنبه موجب شد فلز گران‌بهای داخلی ۶۰ هزار تومان افزایش را به ثبت برساند و به بهای ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان برسد. سکه با عبور از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌تواند صعود بیشتری را تجربه کند. در غیر این صورت، فروشندگان بار دیگر در بازار فلز گران‌بهای داخلی فعال‌تر خواهند شد.

انتظارات افزایشی بازار سکه

معاملات بازار سکه حتی روز سه‌شنبه نیز همچون روز‌های اخیر با تقاضای کم و تغییرات قیمتی اندکی روبه‌رو بود، به‌طوری که بهای هر سکه امامی روز گذشته در محدوده ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان معامله شد. حباب فلز گرانبهای بالاست و فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به حدود ۴ درصد رسیده است. این موضوع به این معناست که ظرفیت بنیادی رشد در بازار سکه بستگی زیادی به جهش معنادار دلار یا اونس طلا دارد و تحولات پیرامون این دو بازار، امید افزایشی بیشتر سکه و طلا را بالاتر برده است. همچنین کارشناسان اذعان دارند که قیمت سکه همچنان برای رشد معنادار دشواری‌هایی را پیش روی خود دارد. چنانچه رشد کم‌ رمق دلار در روز گذشته تاثیر افت اونس طلا بر سکه را تا حدودی جبران کرد و این فلز گرانبها را در مسیر صعودی نگه‌داشت.

سقوط طلا به زیر مرز۱۸۰۰ دلار

به دنبال تقویت احتمال تعویق انقباضی شدن سیاست پولی فدرال‌ رزرو و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر نشست هفته جاری بانک مرکزی اروپا هستند، طلا تا ظهر دیروز نوسان محدودی را شاهد بود، اما بعد از ظهر قیمت آن تا ۱۷۹۱ دلار به ازای هر اونس سقوط کرد. هرچند تا ساعت۲۰به وقت تهران با اندکی افزایش به ۱۷۹۷ دلار رسید. بهای اونس طلا هفته گذشته در پی انتشار آماری که نشان داد روند احیای اشتغال آمریکا در آگوست تحت تاثیر موج افزایش ابتلا به کووید- ۱۹ ضعیف شده است، به بالاترین حد در دو ماه و نیم گذشته صعود کرده بود. به گفته کارشناسان، تا زمانی که بانک‌های مرکزی تدابیر محرک مالی را تعدیل یا متوقف کنند، طلا از اخبار بد و تورم سود می‌برد. انتظار می‌رود بانک مرکزی در مورد بالابردن نرخ بهره کاملا بااحتیاط حرکت کند که این عامل مانع افت قابل توجه قیمت طلا می‌شود.

به گفته فعالان، دو اتفاق، امید افزایشی‌ها را در بازار سکه بالاتر برده است. اولین موضوع حفظ مرز ۱۲ میلیونی قیمت سکه در دو روز گذشته است و دومین اتفاقی که امید افزایشی‌ها را در بازار سکه بالا برد، برگشت قیمت دلار به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی بود. دیروز قیمت دلار کانال ۲۷ هزار تومان را از دست داد، اما دوباره به کانال ۲۷ هزار تومان برگشت.

سکه همچنان برای رشد معنادار دشواری‌هایی را پیش رو دارد. از یک سو حباب فلز گران بهای داخلی بالاست و فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به نزدیک چهار درصد رسیده است. این موضوع به معنای آن است که ظرفیت بنیادی رشد در بازار سکه بستگی زیادی به جهش معنادار دلار یا اونس طلا دارد.

در واقع شاید برگشت دلار به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی مانع از افت قیمت در بازار سکه شود، ولی برای اینکه فلز گران بهای داخلی بتواند به بالای خط ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی صعود کند، نیاز دارد که دلار در شیب صعودی قوی تری قرار بگیرد. اونس طلا حداقل تا دیشب چندان نتوانست انتظارات سکه بازان را برآورده کند وانتظارات بازیگران فلز گران بهای داخلی بیشتر به دلار گره خورده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده