تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۲۶۶۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فشار عرضه‌های اولیه بر بورس

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دو عرضه اولیه اعلام شده فشار فروش در بورس را زیاد کردند، گفت: معامله‌گران با فروش سهم‌های خود، نقدینگی عرضه اولیه را تأمین می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، مرتضی حسنی، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: روز گذشته شاهد معاملات نوسانی در بورس بودیم، تا میانه بازار بسیاری از سهم‌ها به سمت درصد‌های مثبت و حتی صف خرید حرکت کردند، اما در انتهای بازار سهم‌ها بر روی تابلو معاملات منفی شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به نوسان دلار حول قیمت ۲۷ هزارتومان نوسانات شاخص طبیعی است، گفت: روز گذشته شاهد رشد خاصی در بازار دلار نبودیم، قیمت از ۲۷ هزار تا ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان کمی داشت که کمتر از یک درصد رشد بود، درحالی‌که در میانه بازار بسیاری از سهم‌ها تا صف خرید و مثبت‌های بالای سه درصد هم رسیدند.

حسنی بیان کرد: روز گذشته برای دقایقی در بازار آزاد دلار به زیر ۲۷ هزارتومان رسید و شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم و این نوسانات طبیعی است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه علاوه بر دلار و تأثیرپذیری بازار از نرخ ارز، دو عرضه اولیه اعلام شده فشار فروش در بورس را زیاد کردند، افزود: معامله گران بعضاً با فروش سهم‌های خود، نقدینگی عرضه اولیه را تأمین می‌کنند که جای نگرانی ندارد.

وی اظهار کرد: فارغ از مباحث اقتصادی و سیاسی، قیمت دلار به جهت تکنیکالی درصورتی‌که از ۲۶ هزار و ۸۰۰تومان کاهش نیابد، امکان صعود را در کوتاه‌مدت خواهد داشت.

حسنی در پایان گفت: توصیه می‌کنم معامله‌گران با سرمایه‌گذاری درست، عملکرد سالانه و بلندمدت معاملات خود را ارزیابی کنند و تحت تأثیر نوسانات کوتاه‌مدت قرار نگیرند. بورس با هر تورمی در نهایت هماهنگ خواهد شد و بدون شک بورس بازار برنده در کشور است.

منبع: ایکوپرس

عناوین برگزیده