تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۲۶۷۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

روز سبز فولادی‌های بورس/رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان امروز با رشد تقریبا سه هزار واحدی به یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و بنابراین در این سطح تثبیت شد. در این میان بیشتر نماد‌های گروه فلزات اساسی از جمله نماد فولاد، ذوب و فخوز با رشد قیمت همراه شدند.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان ساعت معاملاتی امروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریورماه) با ۲۹۴۸ واحد رشد به یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۷۴۷ واحد رشد به ۴۶۶ هزار و ۹۵ واحد رسید.

پس از پایان ساعات معاملاتی امروز ارزش بازار بورس به ۶۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال و ارزش معاملات به ۷۰ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال رسید.

در این روز همچنین نماد‌های شستا، کچاد، نوری، شبندر، کگل، کنور و برکت بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند. شایان ذکر است تاثیر همه نماد‌های فوق به برکت مثبت بوده است. نماد‌های سپید، شستا، ولکار، ومدیر، ثبهساز، آبادا و بوعلی نیز به ترتیب بیشتری تراکنش را در بین نماد‌های بازار بورس به خود اختصاص دادند.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل با ۱۰۲ واحد افزایش به ۲۲ هزار و ۷۶۸ واحد افزایش یافت و ارزش بازار به ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال رسید.

در این میان نماد‌های بپاس، مارون، فرابورس، شگویا، وسپهر، دماوند و وملل بیشترین تاثیر را در شاخص داشته و نماد‌های وهامون، مدیریت، گدنا، لطیف، وکبهمن، چخزر و فگستر به ترتیب بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند.

در این میان ذکر چند نکته خالی از لطف نیست. اول اینکه نماد‌های پالایش یکم پس از چندین روز کاهش قیمت، امروز با رشد قیمتی مواجه شد. از سوی دیگر بیشتر نماد‌های فولادی بازار نظیر فولاد، ذوب، کویر، فولاژ، فخوز، فزرین، کاوه و هرمز نیز سبزرنگ شدند.
نکته سوم، اما به تغییر ارزش معاملات بازار سهام باز می‌گردد. ارزش کل معاملات بازار سهام امروز به رقم ۱۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه‌شنبه کاهش بیش از ۳۰ درصد را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش معماملات خرد نیز با افت ۱۵ درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شده است.

نقشه بازار بورس

روز سبز فولادی‌های بورس/رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده