به گزارش میمتالز، مدیرعامل بیمه ملت، دیجیتالی شدن صنعت بیمه را نه یک نیاز، بلکه یک الزام دانست و افزود: امروزه این مهم، در کانون توجه اکثر کسبوکارهاست و اگر صنعت بیمه در برابر این تغییر مقاومت کند، بیشک آسیب خواهد دید. دلفراز با اشاره به شیوع بیماری کرونا که سبب شده بخش قابل توجهی از صدور و عملیات بیمه به سمت کانالهای توزیع آنلاین برود، اعلام کرد: با توجه به نگرانی شبکه فروش شرکتهای بیمه در زمینه افزایش فروش آنلاین در صنعت، شرکت بیمه ملت به همت مدیریت کسبوکار دیجیتال و مدیریت فناوری اطلاعات، از سال گذشته برنامه طراحی و ایجاد صفحه اختصاصی فروش آنلاین نمایندگان را در دستور کار شرکت قرار داد. وی با تاکید بر اهمیت وجود عرضه و تقاضا و نیز مهیاشدن بستری با رعایت پروتکلهای لازم، ادامه داد: امروز، بیمه ملت بهعنوان اولین شرکت بیمه در کشور، با ایجاد فضایی برای فروش آنلاین و در دسترس شبکه فروش، از صفحه فروش اختصاصی نمایندگان رونمایی میکند.
مدیرعامل بیمه ملت، ایجاد تحولی بزرگ در تجربه مشتری به لحاظ فروش بیمهنامه را از جمله مزایای این نوآوری در بیمه ملت دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون صفحه فروش اختصاصی و آنلاین بیمهنامه، در دسترس حدود ۹۰درصد نمایندههای بیمه ملت قرار گرفته است، بهزودی علاوه بر فروش بیمهنامه شخص ثالث، بستر فروش سایر رشتههای بیمهای نیز در این پلتفرم فراهم میشود. دلفراز در همین خصوص افزود: بیشک؛ شخصیسازی فرآیندها و نحوه صدور بیمهنامه با سهولت بیشتر، در سودآوری میزان فروش به یاری صنعت بیمه میآید. مدیرعامل بیمه ملت، در پایان سخنان خود با اشاره به افزایش سرمایه ۹۷۶درصدی بیمه ملت، این شرکت را بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور دانست و گفت: مدیریت ریسک و ترکیب پورتفوی مناسب از دیگر استراتژیهای بیمه ملت است تا بتواند همگام با تحولات فناوری، در پیشرفت صنعت بیمه کشور موثر واقع شود. رئیس هیاتمدیره بیمه ملت نیز، تاثیر تحولات دیجیتال در صنعت بیمه را مدنظر قرار داد و گفت: بیمه ملت در مسیر بهروزرسانی و دیجیتالی شدن، با اعتماد به نیروهای داخلی و بومیسازی خدمات، گامهای موثری برداشته و حفظ اطلاعات مشتریان و امنیت آن همواره در دستور کار شرکت قرار دارد. بهروز اسدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یک رخداد علمی آموزشی در بیمه ملت خبر داد و افزود: با توجه به برنامهریزیهای انجامشده، این رخداد بهزودی در بیمه ملت، در قالب وبینار آموزشی تحول دیجیتال در سطح صنعت بیمه اجرایی میشود.
منبع: دنیای اقتصاد