تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۲۷۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید معاون وزیر صمت از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های شازند و زرندیه/ بررسی میدانی مسائل و مشکلات صنعتگران استان مرکزی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های شازند و زرندیه بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در سفر به استان مرکزی، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی آستانه و نواحی صنعتی شهید بابایی و شهدای نهرمیان بازدید کرد.

در این بازدید‌ها که با همراهی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از جمله تصفیه خانه فاضلاب ارائه و تصمیمات لازم برای اداره بهتر این مناطق توسط شرکت‌های خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از دو طرح صنعتی نیمه تمام تولید آب آشامیدنی و بسته بندی عسل در شهرک صنعتی آستانه که با مشکل تأمین ماشین آلات و کمبود نقدینگی مواجه هستند، بازدید کرد و برای رفع موانع بهره برداری و افتتاح آن‌ها قول پیگیری و مساعدت داد.

رسولیان در ادامه از واحد تولیدی "نور جم" در ناحیه صنعتی شهید بابایی بازدید کرد و ضمن گفتگو با مدیران و کارگران این واحد صنعتی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

تولید انواع سس مایونز، مایونز کم چرب، کچاپ، کچاپ تند، فرانسوی و ... در بسته بندی‌های متنوع از جمله محصولات این واحد صنعتی که کارخانه شماره ۳ گروه صنعتی نامی نو است، می‌باشد.

شهرک صنعتی آستانه دارای ۵۰ هکتار مساحت است که ۳۷ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۵۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۲۹ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۱۸ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۲ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۷۴۴ میلیارد ریال برای ۸۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنین ناحیه صنعتی شهید بابایی دارای ۱۴۹ هکتار مساحت است که ۳۹ هکتار آن زمین صنعتی و ۵۲ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۷۳ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۵۴ هکتار در آن منعقد شده است.

۵۴ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۵۵۶۸ میلیارد ریال برای ۹۷۶ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

ناحیه صنعتی شهدای نهرمیان نیز دارای ۵ هکتار مساحت است که ۴ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۵ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۹ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳.۶۰ هکتار در آن منعقد شده است.

۳ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این ناحیه صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۱۸۱ میلیارد ریال برای ۲۷ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۵ شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان زرندیه

علی رسولیان همچنین در سفر به استان مرکزی، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی زرندیه، زاویه، مأمونیه، شهید مهدی پرندک و شهرک صنعتی غیردولتی مبلمان تات در شهرستان زرندیه بازدید کرد.

در این بازدید‌ها که با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از جمله راه دسترسی، آب، برق، تصفیه خانه فاضلاب و دوبانده شدن محور جاده منتهی به آزادراه تهران ارائه و تصمیمات لازم برای اداره بهتر این مناطق توسط شرکت‌های خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از طرح فاز دوم کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان در شهرک صنعتی زاویه بازدید کرد و ضمن گفتگو با مدیران و کارگران این واحد صنعتی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

فاز دوم کارخانه نورد گالوانیزه دشتستان در زمینی به مساحت ۴.۸ هکتار درحال احداث است و برای ۳۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم می‌کند.

رسولیان در ادامه با حضور در جمع صنعتگران و اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی زاویه، پای صحبت آن‌ها نشست و مسائل و مشکلات این منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

تأمین منابع مالی برای پساب شهرک، تأمین آب و برق، کسری مخازن آب ذخیره، ایجاد سردر مناسب توسط شهرداری و توجه به واحد‌های صنعتی دانش بنیان از جمله مسائل مطروحه در این نشست بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان زرندیه، از پروژه پل غیرهمسطح شهرک صنعتی خیرآباد اراک نیز دیدن کرد و برای نحوه مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی در انجام این پروژه دستورات لازم را صادر کرد.

رسولیان در بخش پایانی سفر به استان مرکزی نیز از موقعیت جغرافیایی و آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی غیردولتی مبلمان تات بازدید کرد.

در این بازدید توضیحات فنی و مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت پروژه شهرک سازی ارائه و تصمیمات لازم برای رفع موانع پروژه‌های عملیاتی برنامه ریزی شده برای احداث این شهرک صنعتی اتخاذ شد.

شهرک صنعتی زاویه دارای ۵۸۸ هکتار مساحت است که ۲۸۱ هکتار آن زمین صنعتی و ۴۰۶ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۴۱۸ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۱۸۲ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۴۳ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۶۸۷۶ میلیارد ریال برای ۲۳۳۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنین شهرک صنعتی مأمونیه دارای ۱۰۹۱ هکتار مساحت است که ۴۹۵ هکتار آن زمین صنعتی و ۹۹۳ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۴۴۰ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳۳۱ هکتار در آن منعقد شده است.

۲۵۰ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۲۶ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال برای ۶۹۰۸ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

ناحیه صنعتی شهید مهدی پرندک نیز دارای ۱۴۵ هکتار مساحت است که ۸۵ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۱۴۵ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۹۲ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳۱ هکتار در آن منعقد شده است.

۷۵ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این ناحیه صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۲۵۰۹ میلیارد ریال برای ۱۵۳۲ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنین شهرک صنعتی زرندیه دارای ۹۱۰ هکتار مساحت است که ۱۰۴ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۹۱۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی به دلیل عدم برخورداری از امکانات زیربنایی، تا کنون موفق به انعقاد قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران نشده است، که پیگیری‌های لازم برای تأمین آب و برق آن از وزارت نیرو با جدیت درحال انجام است.

مدیران روابط عمومی و امور فنی و زیرساخت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر یک روزه به استان مرکزی همراهی می‌کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده