تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۵۴۴۶۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

شروع عملیات تکمیلی تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک در شهرستان زرندیه

‌می‌متالز - عملیات اجرایی برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک در محور قدیم ساوه-تهران با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای توسعه ابنیه فنی راه‌ها در محور‌های مواصلاتی استان گفت: عملیات اجرایی برای تکمیل فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک واقع در محور قدیم ساوه-تهران با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار شروع شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت تکمیل پروژه‌های در دست اجرا برای تأمین رفاه و آسایش برای مردم و برخورداری کاربران جاده‌ای از ایمنی لازم در عبور از محور‌های مواصلاتی استان مرکزی، پس از اتمام عملیات بتن ریزی در اواخر سال گذشته، اکنون کارگاه مربوطه با تجهیز ماشین‌آلات راهداری فعال شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد می‌باشد که به محض اتمام عملیات زیرسازی آن، عملیات اجرای لایه آسفالت به طول تقریبی دو کیلومتر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: درصورت پیشرفت پروژه طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده، پس از اجرای لایه آسفالت، اقدامات ایمن سازی آن شامل خط کشی، نصب انواع تابلو و علائم و آشکارسازی زیرگذر نیز اجرا خواهد شد تا به لطف پروردگار و همت مضاعف راهداران، در بهار امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم خواهیم بود.

جهانی یادآور شد اقدامات قابل توجهی برای توسعه تقاطع‌های غیرهمسطح در استان مرکزی طی یک سال گذشته به انجام رسیده است که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح نادرآباد در شهرستان آشتیان و زیرگذر شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک در شهرستان زرندیه اشاره کرد که با به سرانجام رسیدن این پروژه دومین تقاطع غیرهمسطح در محور‌های مواصلاتی شهرستان زرندیه در فاصله زمانی کمتر از چهار ماه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده