تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۳۸۳
کد خبر: ۲۲۳۷۰۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

۴ شهرک صنعتی در استان‌های کردستان، مرکزی و آذربایجان شرقی ایجاد یا توسعه می‌یابد

‌می‌متالز - با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ۴ شهرک صنعتی در کشور ایجاد یا توسعه می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، در آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد دو شهرک صنعتی جدید در استان‌های کردستان و مرکزی و توسعه دو شهرک صنعتی نیز در استان آذربایجان شرقی به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

شهرک صنعتی بزرگ کردستان به مساحت ۷۱۳ هکتار در شهرستان دیواندره و شهرک صنعتی شهید قاسم سلیمانی به مساحت دو هزار هکتار در شهرستان زرندیه، از جمله شهرک‌های صنعتی جدیدی هستند که ایجاد شده و به جمع ۱۰۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می‌پیوندند.

همچنین با تصمیم هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی اسکو در شهرستان اسکو به مساحت ۱۰۶ هکتار و شهرک صنعتی ملکان در شهرستان ملکان به مساحت ۸۱.۳۱ هکتار توسعه خواهند یافت.

با ایجاد یا توسعه ۴ شهرک صنعتی مذکور، بالغ بر ۲۹۰۰ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود تا شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه گذاران و به تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام نمایند.

گفتنی است، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان مرداد سال جاری، ایجاد یا توسعه ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در ۲۶ استان کشور به وسعت ۵۵۷۸.۶۳ هکتار به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شد.

شایان ذکر است، با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی هر استان و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

همچنین مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌باشد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده