تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۲۷۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مصوبه اعمال سهام جایزه حاصل افزایش سرمایه از سود انباشته ابلاغ شد

‌می‌متالز - مصوبه کمیته پایش ریسک بازار درباره اعمال سهام جایزه حاصل از افزایش سرمایه در محاسبه حساب تضمین معاملات اعتباری توسط سازمان بورس به کلیه شرکت‌های کارگزاری ابلاغ شد.

به گزارش می‌متالز، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در خصوص اعمال سهام جایزه حاصل از افزایش سرمایه در محاسبه حساب تضمین معاملات اعتباری اوراق بهادار را به کلیه شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: پیرو ابلاغیه صورت جلسه سوم مرداد سال ۹۷ هیات مدیره سازمان در خصوص اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس و با استناد به اختیارات اعطایی به کمیته پایش ریسک بازار، مصوبات بند ۴ صورتجلسه ۵ تیر و بند ۳ صورت جلسه ششم شهریور کمیته پایش ریسک بازار در خصوص اعمال سهام جایزه حاصل از افزایش سرمایه محاسبه در حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار تا زمان اضافه شدن رسمی آن به پرتفوی مشتریان اعتباری به شرح زیر جهت اطلاع و اقدام مقتضی ابلاغ می‌شود.

مقرر شد سهام جایزه (سهام حاصل از افزایش سرمایه به روش‌هایی که منجر به ایجاد حق تقدم برای دارنده نمی‌شود) تا زمان اضافه شدن رسمی به پورتفوی مشتری با فرمول زیر به حساب تضمین مشتری اعتباری اضافه شود:

- منظور از ضریب تعدیل سهام بر اساس نوع بازار، ضریب موضوع ماده ۷ دستورالعمل خرید اعتباری است که طبق اختیارات حاصل از مصوبات هیات مدیره سازمان توسط کمیته پایش ریسک بازار در حال حاضر تعیین و اعلام می‌شود.

- منظور از ضریب تعدیل ویژه سهام جایزه، ضریبی است که توسط کمیته با هدف اعمال و لحاظ اثر سهام‌جایزه در محاسبه حساب تضمین مشتری تعیین و اعلام می‌شود. این ضریب بر اساس صورتجلسه اخیر کمیته معادل میزان ۵۰ درصد تعیین شد.

- مفاد این ابلاغیه از ۲۰ شهریور لازم الاجرا بوده و توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار و سامانه‌های نظارتی مربوطه اعمال می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده