تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۰
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۲۷۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات و صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان به ۵۵۲ هزار تن رسید

‌می‌متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۵۵۲ هزار تن کالا از مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به‌کشور وارد یا از این مرز به‌عراق صادر شده است. فریبرز کرمی در گفتگو با «ایرنا» افزود: این میزان کالا توسط ۱۷ هزار و ۵۰۵ دستگاه خودروی ایرانی و ۱۰ هزار و ۵۲۴ دستگاه خودروی عراقی در پایانه مرز رسمی پرویزخان جابه‌جا شده است.

به گزارش می‌متالز، وی اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۷۶ هزار و ۱۴۷ تن کالا توسط ۶هزار و ۸۴۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان به‌داخل کشور بارگیری شده است. همچنین ترانزیت ورودی کالا از مرز رسمی پرویزخان ۱۷۸ هزار و ۷۰۴ تن است و ۶ هزار و ۷۱ دستگاه ناوگان غیر‌ایرانی نیز کار جابه‌جایی کالا را انجام داده‌اند.

او گفت: واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان ۱۴۶ هزار و ۹۸۰ تن است که توسط پنج هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴۱ دستگاه کامیون عراقی انجام شده است. همچنین توسط ۲ هزار و ۸۶۰ دستگاه کامیون ایرانی ۴۹ هزار و ۸۳۹ تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان صادر شده است. وی اضافه کرد: صادرات و واردات نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها دارند، از این‌رو مرز‌های استان کرمانشاه به‌عنوان فرصت و کانونی برای افزایش مبادلات تجاری و گسترش روابط ۲جانبه کشورمان با عراق محسوب می‌شوند. وی گفت: بیش از نیمی از صادرات سالیانه کالا‌های غیرنفتی کشورمان به‌عراق از طریق پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام می‌پذیرد که حتی با وجود شیوع بیماری کرونا و در ایامی که اکثر مرز‌های زمینی کشور تعطیل بودند، پایانه مرزی پرویزخان با حجم بالایی از صادرات مواجه شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده