تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۲۸۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار خوزستان:

پایانه‌های تجاری-مرزی از عوامل مهم توسعه صادرات هستند

‌می‌متالز - خلیلیان پایانه‌های تجاری-مرزی را از عوامل مهم توسعه صادرات دانست و گفت: تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود در پایانه‌های شلمچه و چذابه بکار می‌گیریم.

به گزارش می‌متالز، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در حاشیه سفر به دشت آزادگان و بازدید از پایانه مرزی بین المللی چذابه که به دعوت حمید سیلاوی، فرماندار این شهرستان انجام شد، گفت: با هدف ورود به بازار‌های صادرات کالا باید تولید را در استان رونق دهیم.

او با بیان اینکه با افزایش تولید و خودکفایی می‌توان برای جوانان و افراد جویای کار اشتغال زایی کرد و نرخ بیکاری را کاهش داد، افزود: پایانه‌های تجاری و مرزی کشور از عوامل مهم توسعه صادرات به شمار می‌روند که به حمدالله ۲ مرز بین المللی شلمچه و چذابه در استان خوزستان قرار دارند.

خلیلیان به برگزاری جلسه‌های مختلف برای رفع مشکلات این پایانه‌ها، بررسی نقاط ضعف و قوت به منظور تسهیل تجارت اشاره کرد و بیان داشت: در بررسی پایانه بین المللی مرز چذابه مشخص شد این پایانه دچار کمبود دستگاه متولی برای رسیدگی به مشکلات و ساماندهی آن بود و دستگاه‌های متعددی وظایف خود را با ناهماهنگی‌های متعدد انجام دهند و همین امر سبب تاخیر در صادرات و ایجاد مشکلاتی برای صادرات کنندگان و ارسال کالا‌ها می‌شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امروز با تعیین یک متولی واحد برای این پایانه مرزی، امیدواریم شاهد تسریع در روند صادرات کالا و تجارت از این پایانه باشیم.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده