تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۲۷۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاجی‌بابایی مطرح کرد

نیاز بودجه ۱۴۰۰ به تعریف دوباره منابع و هزینه‌ها/ دولت متمم بودجه را به مجلس تقدیم کند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ برای ادامه مسیر نیاز به ارائه متمم از سوی دولت به مجلس دارد، گفت: متمم بودجه ضمن واقعی‌تر ساختن بودجه می‌تواند، با تعریف دوباره هزینه‌ها، آن را شفاف‌تر و روشن‌تر کند و بنابراین دولت متمم بودجه را به مجلس ارائه کند.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تاکید براینکه بودجه سال ۱۴۰۰ برای ادامه مسیر نیاز به ارائه متمم از سوی دولت به مجلس دارد، گفت: این متمم باید بتواند منابع پایدار درآمدی را یک بار دیگر بازخوانی و تعریف کند تا بودجه واقعی‌تر شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: دولت جدید باید یک بازنگری در بودجه سال جاری انجام دهد و به شکل دیگری عمل کند. ارائه متمم بودجه می‌تواند پاسخگوی به‌روز مشکلات جامعه، منابع و مصارف باشد و این موضوع یک امر ضروری است.

وی با تاکید براینکه متمم بودجه ضمن واقعی‌تر ساختن بودجه می‌تواند، با تعریف دوباره هزینه‌ها، آن را شفاف‌تر و روشن‌تر کند، افزود: برخی از مباحث از جمله حقوق و دستمزد و ... دچار نابسامانی شده‌اند و دولت می‌تواند این ابهامات را اصلاح و در قالب متمم به مجلس ارائه کند.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: با تقدیم متمم بودجه دیگر نیاز نیست، در بودجه سال ۱۴۰۰ قانون را دور بزنیم و یا در چارچوب اجرای آن دچار مشکلاتی شویم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده