تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۲۷۴۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل پست بانک ایران خبر داد؛

پرداخت ۲۱.۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در مناطق روستایی

‌می‌متالز - مدیرعامل پست بانک گفت: ۲۱.۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در مناطق روستایی و کم‌برخوردار توسط باجه‌های بانکی پست بانک ایران پرداخت شد.

به گزارش می‌متالز، دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران گفت: پست بانک ایران در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و کم برخوردار پرداخت کرده بود که این میزان در پایان مرداد ماه سال جاری به ۲۱.۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و برای ۴۳ هزار نفر فرصت شغلی در این مناطق فراهم کرده است.

تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ توسط باجه‌های بانکی روستایی پست بانک ایران در سراسر کشور ۱۰.۴ میلیون فقره حساب برای اقشار روستایی افتتاح شده است که این میزان نسبت به مرداد ماه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. مبلغ سپرده‌های روستایی باجه‌های بانکی نیز به ۱۹۷ هزار میلیارد در پایان مرداد ماه سال جاری رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است.

دکتر شیری افزود: سرانه سپرده‌های باجه‌های بانکی روستایی پست بانک ایران منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ به میزان ۶۸ درصد رشد داشته که نشان دهنده تمایل روستائیان به سپرده‌گذاری در بانک و تعمیق و توسعه خدمات مالی و بانکی در این مناطق است. در حال حاضر ۵ هزار و ۷۲۱ باجه خدمات بانکی روستایی در اقصی نقاط کشور در حال ارائه خدمات مالی و بانکی در این مناطق هستند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده