تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۲۷۴۸۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صنعت:

ممنوعیت واردات لوازم‎خانگی تا پایان سال تداوم دارد / موانع تعرفه‌ای

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت گفت: طبق مصوبه سران قوا از سال ۹۷ تا پایان سال واردات لوازم‎خانگی ممنوع است و دولت فقط می‎تواند موانع تعرفه‎ای ایجاد کند و این ممنوعیت نیازمند قانون‎گذاری است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه ممنوعیت واردات لوازم خانگی طبق احکام دائمی امکان پذیر نیست در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ۲۱ گفت: دولت در راستای حمایت از تولید داخل فقط موانع تعرفه‌ای و ضوابط فنی می‌تواند داشته باشد و ممنوعیت موقت واردات لوازم خانگی تا پایان سال برداشته می‌شود.

وی افزود: بورس کالا پلتفرم شفافی دارد و هرکسی که در آن خرید انجام دهد، مشخص است چه مقدار خرید انجام داده است. ورق‌های فولادی این صنعت بصورت ارز اختصاصی برای لوازم خانگی اختصاص داده شده که صرفا مختص تولیدکنندگان لوازم خانگی است.

صادقی نیارکی با اشاره به رشد تولید در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه قبل ادامه داد: سال ۹۷ نسبت به سال ۹۸ و ۹۶ بالغ بر ۷۰ و ۳۲ درصد رشد وجود داشت. سال جاری هم برنامه تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک در دستور کار است. طبق مصوبه شورای عالی سران قوا در سال ۹۷ ممنوعیت واردات تنظیم شد و تا پایان سال جاری ممنوعیت تداوم دارد؛ لذا بخش تقنینی باید تقویت شود و ظرفیت تولیدی وجود دارد که باید آن را به کار گرفت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده